هدف :تحقیق حاضر با هدف تدوین مدل ارزشهای فرهنگی اسلامی انجام گرفت. روش:تحقیق حاضر در دو مرحله به روش پیمایشی و دلفی انجام شد. جامعه آماری تحقیق را در مرحله اول، اساتید حق التدریس و هیئت علمی رشته مدیریت و در مرحله دوم، اعضای هیئت علمی رشته مدیریت دانشگاه پیام نور در سال 1396 تشکیل دادند. تعداد نمونه در مرحله اول 231 نفر و در مرحله دوم 20 نفر بودند. روش نمونه گیری در مرحله اول، تصادفی طبقه ای و در مرحله دوم، مبتنی بر هدف بود. یافته:یافته های تحقیق شامل 77 متغیّر آشکار، 15 سازه پنهان جزیی و 10 مفهوم اساسی(اخلاق اسلامی، ارزشهای اسلامی، شایسته سالاری، نشاط، سعه صدر، روحیه جهادی، کارمندسالاری، عدالت، تبعیت از ولایت و تشکیل خانواده و احترام به همسر) بود. نتیجه گیری:در مرحله اول، برازش مدل تأیید شد و نشان داد که سازه ها در سطح رضایت بخش روایی قرار دارند. در مرحله دوم؛ شایسته سالاری، روحیه جهادی، تبعیت از ولایت و تشکیل خانواده و احترام به همسر، به عنوان ابعاد ارزشهای فرهنگی اسلامی در دانشگاه پیام نور شناسایی شدند.