"در مقاله حاضر موضوع خرید از سه رویکرد بررسی میشود. رویکرد اول مطالعات جامعه شناختی است که در آن خرید، صرفا بخشی از موضوع مطالعه جامعه شناسی است. در این رویکرد بیشتر بر گونهشناسی خریداران تأکید میشود. در رویکرد دوم، خرید با مقوله عامتری به نام مصرف بهم میآمیزد. در این رویکرد به طور ویژه از والتربنیامین یاد میکنیم. در نگاه او مراکز خرید، فضاهایی برای سلطه بیشتر سرمایهداریاند. در رویکرد سوم یعنی رویکرد مطالعات فرهنگی به موضوع خرید پرداخته میشود. خرید تا اندازهای از موضوع مصرف استقلال مییابد و نگاه به خرید، مثبت، خلاق و سازنده میشود. نتیجه آنکه، خرید در مطالعات فرهنگی نشان دهنده حرکت بنیادی در اصول ساختاری جامعه از تولید به مصرف است. خرید قلمرویی از کنش اجتماعی، تعامل و تجربه است که تا اندازه زیادی رفتارهای زندگی روزمره مردم شهری را ساخت میدهد.
"