آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۹

چکیده

ساختار هر حرفه ای برای شاغلین همچون چرخه ی از تولد تا افول است که وابسته به کارراهه شغلی افراد، باعث ارائه با کیفیت تر خدمات و وظایف شغلی فرد می گردد. بلوغ در حرفه حسابرس در  بحبوحه ویژگی های ساختاری و الزام ا آور تا حد زیادی مغفول مانده است، چرا که بسیاری از ایدولوژیست های این حرفه، بیشتر تمرکز خود را بر تدوین قوانین و مقررات نموده اند و کمتر به روح فرد شاغل در این حرفه توجه شده است. هدف این پژوهش بررسی تاثیر خطای ادراکی من- سانی بر بلوغ حرفه ای حسابرس می باشد.لذا پژوهش حاضر با استفاده از رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری به واکاوی نقش خطای ادراکی من-سانی در بلوغ حرفه ای حسابرس می پردازد. در این پژوهش 390  حسابرس شاغل در سازمان حسابرسی و موسسات حسابرسی بخش خصوصی در سال 1399 مشارکت داشتند و ابزار پژوهش پرسشنامه بود. همچنین به منظور آزمون و تحلیل فرضیه های پژوهش از تحلیل حداقل مربعات جزئی ( ) استفاده شد. پس از اطمینان یافتن از برازش قابل قبول مدل های اندازه گیری و ساختاری پژوهش، نتایج پژوهش نشان داد که خطای ادراکی من-سانی حسابرس بر بلوغ حرفه ای حسابرس تاثیر منفی و معناداری دارد.

Modeling the Role of Similar-to-Me Perceptual Bias in the Auditor's Professional Maturity

The structure of every professional for employees, such as the birth-to-death cycle, depends on the career job of individuals, which results in a higher quality of service and job responsibilities. The puberty of the auditor's profession in terms of structural and imperative characteristics has largely been omitted because many of the ideologists in the profession have focused more on the formulation of rules and regulations, and less attention has been paid to the individual's Employed in this profession. The purpose of this research is investigating the impact of Similar-to-Me bias on auditor's professional maturity. Therefore, the present study uses the structural equation modeling approach to investigate the role of Similar-to-Me perceptual bias in the auditor's professional maturity. In this study, 390 auditors working in auditing organization and private sector audit institutes in year 2020 participated and the research tool was a questionnaire. Also partial least squares analysis (PLS) was used to test and analyze the research hypotheses. Having ensured the good-fitness of the structural and measurement models, our results show that there is a negative and significant association between Similar-to-Me perceptual bias and auditor's professional maturity.

تبلیغات