آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۱

چکیده

این مقاله به بررسی تاکتیک هایی می پردازد که نمایندگان اسرائیل در مصاحبه های خود با شبکه های تلویزیونی عربی برای حفظ مشروعیت مبارزه با فلسطینی ها و توجیه استفاده از زور در این اقدام استفاده می کنند. این مقاله بر اساس تحقیقی که 10 مصاحبه شبکه الجزیره به زبان های عربی و انگلیسی با سخنگویان ارتش اسرائیل را تحلیل می کند، نشان می دهد که ارتش اسرائیل از سه تاکتیک اصلی برای دستیابی به این هدف استفاده می کند: انکار، اجتناب از پذیرش مسئولیت و تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن آنچه تصور می شود. مصاحبه شوندگان برای اینکه مطالب خود را متقاعدکننده منتقل کنند، از روش هایی استفاده کردند که مهم ترین آن ها پس از بررسی های روشمند در مقاله ذکر شده است و مفاهیم آن ها را مورد بحث قرار می دهد. روش مورد استفاده این مقاله تحلیل کیفی محتوای مصاحبه های مذکور و سپس دسته بندی آن ها به دو کلان دسته تاکتیک های محتوایی و تاکتیک های سخنوری می باشد.

A study of the Israeli Army's public relations apparatus tactics towards Arab television channels (Al Jazeera case study)

This article examines the tactics used by Israeli military representatives and spokespersons in their interviews with Arab television channels to maintain the legitimacy of the fight against the Palestinians and to justify the use of force. This article, based on a study that analyzes 10 Al Jazeera interviews in Arabic and English with Israeli Army spokespersons, shows that the IDF uses three main tactics to achieve this goal: denial, avoidance of responsibility, and striving to downplay Giving what is imagined. In order to convey their content convincingly, the interviewees used methods, the most important of which are mentioned in the article after methodical reviews and discuss their implications. The most important of these methods, which are divided into two main categories of content tactics and rhetorical tactics, are: denial, threat, division, showing the positive face of Israel and cross-examination, emphatic statements, repetition, use of evidence, non-verbal communication and creating ambiguity. The method used in this article is qualitative analysis of the content of the mentioned interviews, which has been categorized after translation and analysis.

تبلیغات