چکیده

هدف از این پژوهش، ارائه یک مدل مفهومی از برندسازی مدیران سازمان های ایرانی در سطوح سه گانه مدیریت « عالی، میانی و اجرایی» به روش فراترکیب می باشد. در این پژوهش از روش کیفی- تحلیل مضمون تفسیری استفاده گردیده است. منابع نوشتاری مرتبط با برندسازی مدیران اعم از کتاب، پایان نامه، مقاله و غیره به عنوان جامعه آماری بخش کیفی انتخاب شده اند. پس از بررسی  و غربال، بیش از هشت هزار منبع شناسایی شده، 75 منبع دارای کدهای مرتبط بودند و برای تحلیل مورد استفاده قرار گرفتند. در نهایت، در اثر نتیجه تحلیل داده های کیفی شناسایی  207 کد، 70 مضمون پایه، 29مضمون سازمان دهنده و ۷ مضمون شناسایی شد که در قالب یک مدل مفهومی ارائه و تبیین شدند. بنابراین، براساس مدل پژوهش 7 مضمون فراگیر و تعیین کننده مدل برندسازی مدیران استخراج شده شامل: «جایگاه اجتماعی، خبرگی، آرمان توسعه محور، پویایی نظام مدیریت منابع انسانی سازمان، هوشمندی فردی و سازمانی، خودبرندسازی و اعتمادآفرینی» می باشند.

Presenting a Conceptual Model of Managers' Branding by the Meta-Synthesis Method

This research aims to present a conceptual model of managers' branding in a hybrid way. In this research, the qualitative method-interpretive theme analysis has been used. Written sources related to the branding of managers, such as books, dissertations, articles, etc., were selected as the statistical population of the qualitative section; After examining and screening more than eight thousand identified sources, 75 sources had related codes and were used for analysis. Finally, as a result of qualitative data analysis; 207 codes, 68 basic themes, 29 organizing themes, and 7 comprehensive themes were identified, presented, and explained in the form of a conceptual model. Therefore, based on the research model, 7 overarching and determining themes of managers' branding model were extracted, including; Social status, expertise, development-oriented ideal, the dynamism of the organization's human resources management system, individual and organizational intelligence, self-branding and trust-building.

تبلیغات