آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۳

چکیده

رسالت شغلی شامل اعتقاد به این که زندگی فرد بخشی اساسی از مفهوم گسترده هدف و معنا در زندگی است و برای کمک به دیگران جهت پیشبرد اهداف والاتر با شیوه ای خاص به کار می رود، می باشد این پژوهش با هدف بررسی رسالت مسیر شغلی از منظر قرآن کریم و مطالعه موردی سوره حضرت یوسف انجام شد. یافته ها نشان داد که در قرآن کریم و به خصوص در سوره حضرت یوسف به صورت همه جانبه به ابعاد مختلف رسالت مسیر شغلی پرداخته شده است، همچنین با مطالعه و جمع آوری شواهد می توان نتیجه گرفت که قسمت اعظمی از ریشه های بنیادی نظریه رسالت مسیر شغلی به قرآن کریم و به خصوص سوره حضرت یوسف می پردازد و از سوره حضرت یوسف الگو گرفته است. همچنین تاکید قرآن بر صفات و ویژگی های رسالت موضوعی است که در نظریه های موجود و یا ابزارهای سنجش رسالت کمتر به آن توجه شده است. در نتیجه با الهام گرفتن از دستورات قرآن به خصوص در زمینه شغلی و ارائه الگویی شغلی-مذهبی، می توان زمینه لازم برای اشتغال موفقیت آمیز را فراهم آورد و همچنین متغیرهای جدید تر از جمله صفات رسالت را مورد سنجش قرار داد.

متن

Career Calling from Perspective of the Quran (Case Study: Surah Yusuf)

Career calling means believing in this principle that the person’s life is a fundamental part of the broad sense of goal and meaning in life and is used in helping people to advance their goals particularly. The purpose of the current study was to investigate career calling from the perspective of the Quran as a case study by Surah Yusuf. The findings showed that we had addressed all aspects of job calling in the Quran, particularly in Surah Yusuf. By studying and collecting evidence, we can conclude that a significant part of the fundamental roots of the career calling Theory (WCT) concentrates on the Quran and, in particular, Surah Yusuf, which has functioned as a model for this theory. The Quran emphasizes the characteristics and goals of an issue that has rarely been addressed in the existing ideas or assessment tools. As a result, through being inspired by the commands of the Quran in terms of career and providing a professional-religious model, context for successful employment can be provided, and also assess new variables, such as calling characteristics.

تبلیغات