آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۸

چکیده

هدف پژوهش: مفاهیم تصویر ذهنی و بازاریابی رابطه روز به روز دارای اهمیت بیشتری برای کسب وکارها می شوند و تا حدودی نیز پژوهش های قبلی به بررسی تأثیر کیفیت خدمات و تصویر ذهنی نام و نشان تجاری بر روی رفتار مصرف کننده پرداخته اند، لذا هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بازاریابی اجتماعی با تصویر ذهنی مشتریان شرکت های بیمه در استان کردستان است. روش شناسی پژوهش: روش مطالعه حاضر پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است، جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مشتریان بیمه های استان کردستان بود که با روش نمونه گیری تصادفی حجم نمونه تعداد، 385 نفر می باشد برای سنجش بازاریابی اجتماعی و تصویر ذهنی از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است و برای تجزیه و تحلیل داده ها جهت نشان دادن میزان تأثیر هر یک از متغییرهای مستقل و واقعی بودن یا نبودن تأثیر آن ها از آزمون همبستگی اسپرمن و فریدمن و نرم افزار SPSS استفاده شده است . یافته ها: نتایج بیانگر این بود که بین بازاریابی اجتماعی و تصویر ذهنی مشتریان رابطه معنی داری وجود دارد. همچنین در میان متغیرهای سه گانه بازاریابی اجتماعی تاثیرگذار بر تصویر ذهنی مشتریان شرکت های بیمه، از نظر پاسخ دهندگان به ترتیب برنامه های ارتباطی با میانگین 29/2 و برنامه های مدیریت رفتار با میانگین 25/2 و برنامه های سمبولیک با میانگین 15/1 رتبه های یکم تا سوم را به خود اختصاص داده است. اصالت/ ارزش افزوده علمی: استفاده از شبکه های اجتماعی در شرکت های بیمه جهت شکل گیری تصویر ذهنی مشتریان و در نتیجه افزایش کیفیت خدمات، افزایش سود و بهره وری بسیار موثر و مفید است و نتایج این پژوهش می تواند مورد استفاده مدیران شرکت های بیمه قرار گیرد.

تبلیغات