هدف اصلي تحقيق حاضر سنجش تأثير عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی سازماني با نقش میانجی امنيت رواني و غني سازي شغلي كاركنان آموزش و پرورش شهرستان شهريار مي باشد. اين پژوهش از لحاظ هدف از نوع تحقيقات کاربردي است. همچنين اين پژوهش بر اساس ماهيت گردآوري داده ها، از نوع تحقيقات ميداني بوده و در زمره تحقيقات توصيفي- همبستگي مي باشد. جامعه آماري اين تحقيق را كليه كاركنان آموزش و پرورش شهرستان شهريار تشكيل مي دهند كه جمعاً به تعداد 130 نفر مي باشند. مطابق فرمول كوكران نمونه اي به حجم 97 نفر به صورت نمونه گيري تصادفي ساده با قابليت اطمينان 95 % و سطح خطاي 5% انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفت. نتايج تحقيق نشان داد عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی سازماني كاركنان آموزش و پرورش شهرستان شهريار تأثير معنا داري دارد. همچنين امنيت رواني كاركنان بر رفتار شهروندی سازماني كاركنان آموزش و پرورش شهرستان شهريار تأثير معنا داري دارد. از سويي عدالت سازمانی بر امنيت رواني كاركنان آموزش و پرورش شهرستان شهريار تأثير معنا داري دارد. در نهايت نتايج نشان داد عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی سازماني با نقش میانجی امنيت رواني كاركنان آموزش و پرورش شهرستان شهريار تأثير دارد.