آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۲

چکیده

مدیریت ارتباط با کارکنان یک ابزار ارتباطی مدیریتی است که سازمان ها جهت ارتباط همه جانبه با کارکنان به کار می گیرند و این ابزار، فرایند راهبردی جهت توانمندسازی مدیران برای مدیریت بهتر منابع انسانی در نظر گرفته می شود. دستیابی ﺑﻪ عملکرد ﺑﺎﻻی کارکنان ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﺷﻨﺎﺳﺎیی ﺳﺎز وکارﻫﺎی ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ کارکنان اﺳﺖ که در ﻗﺎﻟﺐ ﻣﻔﻬﻮم ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ کارکنان(ERM) پیگیری می ﺷﻮد. هدف این پژوهش ارائه مدلی برای بهبود عملکرد مبتنی بر مدیریت ارتباط با کارکنان با رویکرد داده بنیاد است. روش پژوهش کیفی و از روش داده بنیاد استفاده شده است. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه نیمه ساختارمند بود و اطلاعات با استفاده از ساختار نظام مند اشتراوس - کوربین و نرم افزار MAXQDA تجزیه و تحلیل شد. از طریق نمونه گیری هدفمند و روش گلوله برفی داده ها جمع آوری شد و تا 14 نفر به سطح اشباع نظری داده ها رسید. مشارکت کنندگان معاونان و مدیران ارشد جمعی ستاد اجا بودند. نتایج ب ا ۱۰ مقوله کلی در قالب مدل پارادایمی که این عوامل در برگیرنده شرایط علی (فرهنگ سازی، تعامل با سرمایه های انسانی سازمانی، ساختار سازمانی)، پدیده محوری (بهبود عملکرد مبتنی بر مدیریت ارتباط با کارکنان)، شرایط زمینه ساز (فرهنگ ارتش)، شرایط مداخل ه گر (مدیریت هوش هیجانی) و راهبردها (بهبود ارتباطات، مدیریت بهینه عملکرد، ساختار مبتنی بر مدیریت ارتباط با کارکنان) و پیامدها (توانمندسازی ارتش، کارایی و اثربخشی کارکنان) است.

Providing a model for theEmployee Relationship Management system in the army c. A. A

Management of communication with employees is a management communication tool that organizations use to communicate comprehensively with employees, and this tool is considered a strategic process for empowering managers to manage human resources better. Achieving high performance of employees requires the identification of employee relations activities, which is pursued in the form of the concept of employee relations management (ERM). The purpose of this research is to provide a model to improve the performance based on management of communication with employees with the foundation data approach. Qualitative research method and database method have been used. The data collection tool was a semi-structured interview, and the data was analyzed using the Strauss-Corbin systematic structure and MAXQDA software. Data were collected through targeted sampling and the snowball method, and up to 14 people reached the theoretical data saturation level. The participants were deputy and senior collective managers of Aja headquarters. The results with 10 general categories in the form of a paradigm model where these factors include causal conditions (culturalization, interaction with organizational human capital, organizational structure), central phenomenon (improvement of performance based on employee relationship management), underlying conditions (army culture) , the intervening conditions (emotional intelligence management) and strategies (improving communication, optimal performance management, structure based on employee relationship management) and consequences (army empowerment, efficiency and effectiveness of employees).

تبلیغات