کتاب ماه علوم اجتماعی

کتاب ماه علوم اجتماعی

کتاب ماه 1387 شماره 9

مقالات

۳.

آیا صدای اینترنتی صدای یک رسانه است

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۸۴۷ تعداد دانلود : ۴۵۹
"در این مقاله، نویسنده قصد دارد به ارائه تعریفی از رادیوهای اینترنتی و ویژگی های آن پرداخته و تفاوت های این نوع از رادیوها را با رادیوهای سنتی بررسی کند. علاوه بر این، نقاط ضعف و قوت این دو گونه رادیو را روشن کرده و خواننده را به سوی چارچوب و تعریف دقیق تری از رادیوی اینترنتی، رهنمون سازد. "
۴.

نمادهای صوتی در رادیو

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۰۲۵ تعداد دانلود : ۵۹۳
ابزار بنیادینی که رادیو برای برقراری ارتباط با شنوندگان خود به کار می گیرد، صدا است. صدا یا صوت، آنگاه که با ویژگی تخیل آفرینی رادیو، گره می خورد، در مواردی بسیار، از مرحله بیان ساده و مستقیم مفاهیم می گذرد...
۱۱.

تجهیز مخاطب رادیویی محلی

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۷۹۸ تعداد دانلود : ۴۲۴
" در سال 2004 اولین ارزیابی ملی، کمی و به لحاظ آماری، جامع نظرات مخاطبان استرالیایی، در ارتباط با بخش رادیوی محلی این کشور، انجام شد. این تحقیق که توسط مک نیر انجام گرفت، باعث شکل گیری جهت گیری گسترده تری در راستای رویکردهای مخاطب محور، در بخش مدیریت پخش رادیو شد... "
۱۶.

پادکست ؛ رادیو و فراتر از آن

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۷۳۵ تعداد دانلود : ۵۴۶
" این مقاله مروری است بر خاستگاه عملی و ریشه های نظری پدیده پادکستینگ، که با مدد پدیده همگرایی رسانه ها امواج رادیویی را بر روی پخش کننده های چند رسانه ای قابل حمل آورده است و رادیو را از یک رسانه جریان اصلی و دست نیافتنی به پدیده ای عمومی و همگانی تبدیل کرده است... "
۱۷.

ملاک های جذابیت در ساختار محتوایی برنامه های قصه گویی رادیویی نوجوانان

نویسنده:

کلید واژه ها: نوجوان محتوا قصه جذابیت رادیو

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۲۲۹ تعداد دانلود : ۵۳۸
این مقاله درصدد است، با ارائه نتایج یک تحقیق، ملاک هایی را مطرح کند که به ساختار محتوای برنامه های قصه گویی، در رادیو جذابیت می بخشد. برنامه رادیویی به سه بخش، قابل تفکیک است، اجرا، محتوا و قالب برنامه. عناصر محتوای یک برنامه رادیویی، شامل موسیقی، افکت و کلام است

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۹۸