آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۱

چکیده

چشم انداز خدمات مالی در جهان به سرعت در حال تغییر است. بسیاری از بانک ها به این نکته پی برده اند که ارائه مستمر خدماتی باکیفیت برتر نسبت به رقبا می تواند مزیت رقابتی پایداری را برای بانک ها به ارمغان آورد. هدف پژوهش حاضر، سنجش نقش ارزش ادراک شده در رابطه میان اعتماد الکترونیکی و کیفیت خدمات الکترونیکی با قصد خرید مجدد مشتریان بانک ملت می باشد. روش تحقیق به لحاظ ماهیت و هدف از نوع پیمایشی-کاربردی می باشد. جامعه آماری پژوهش مشتریان استفاده کننده از خدمات الکترونیک بانک ملت در استان تهران هستند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر تعیین و به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب گردید. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه های معتبر استفاده گردید. روایی پرسشنامه ها توسط خبرگان امر و پایایی آن ها نیز از طریق آزمون ضریب آلفای کرونباخ تائید گردید. جهت تائید نوع روش آماری از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف استفاده گردید. به منظور تحلیل داده ها از تکنیک معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار آماری Lisrel و نیز نرم افزار آماریSpss استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که میان اعتماد الکترونیکی مشتریان و همچنین کیفیت خدمات الکترونیکی، باارزش ادراک شده و قصد خرید مجدد آن ها و نیز میان ارزش ادراک شده مشتریان با قصد خرید مجدد آن ها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

A structural model of the mediating role of perceived value in the relationship between electronic trust and electronic service quality with customers' repurchase intention (case study: Bank Mellat)

The financial vistas on the world are rapidly changing. Many banks have learned that the continuing services of higher quality to the competition offered a competitive advantage to banks. The purpose of research is to measure the value of urine between electronic trust and the quality of electronic service with the rebuying of the customers at the bank. The method of investigating is the nature of the chemical, and is applied in purpose. The statistical society has raised the inquiry as to the electronic services of the nation in the province of Tehran. Seat force, using the formula of Copernicus 384, decided on an available shoot. To collect data from authentic forms. The collage was approved by the connoisseurs, and their relationship was approved by Alphabet's wireless test. The aim of a statistical approach was used by Colmysticism Smirnoff's test, and to analyze data using statistics for the use of classified software, as well as the statistical software for travel. Researchers showed that among the highly valued clients, and the intention to rebuy them, there was a special value of urine and a desire to restock the customers, in which the customer was inspired with a positive and meaningful regard.

تبلیغات