چکیده

صادرات نقش مستقیمی در توسعه و رشد اقتصادی کشور دارد. هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر پیچیدگی استراتژیک بر عملکرد صادراتی شرکتهای تولیدی صادراتی شهرستان اورمیه است. روش این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه جمع آوری داده ها به دو روش کتابخانه ای و میدانی می باشد. برای جمع آوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق از مطالعات کتابخانه ای استفاده گردید. در روش میدانی نیز از ابزار پرسشنامه جهت جمع آوری داده ها استفاده شد. در بخش تجزیه و تحلیل اطلاعات، داده هایی که از اجرای پرسشنامه ها بدست آمده بود، با استفاده از نرم افزار SPSS در دو بخش توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفتند.جامعه آماری تحقیق نیز، 85 شرکت فعال تولیدی و صادراتی شهرستان اورمیه می باشد. نتایج فرضیه های فرعی نیز نشان دهنده تأثیر مثبت و معنی دار پیچیدگی استراتژیک بر عملکرد صادراتی و تأثیر مثبت و معنی دار استراتژی بازاریابی بین الملل بر عملکرد صادراتی است.

تبلیغات