چکیده

در دنیای امروز وقتی بحث بر سر خرید محصولات با برند حلال می شود اعتقادات مذهبی مصرف کننده در ذهن متبادر می شود . مذهب یکی از مؤثرترین و جهانی ترین نهادهای اجتماعی است که بر نگرش مردم، ارزش ها و رفتارشان هم در سطح فردی و هم در سطح اجتماعی، تأثیری چشمگیر دارد. اما نکته جالب این است که در دنیای امروز خرید محصولاتی با برند حلال در بین غیرمسلمان ها نیز رواج پیداکرده است. امروزه مصرف کنندگان از ویژگی های مهم محصولات آگاه هستند، درنتیجه در انتخاب محصولاتی که قصد خرید و مصرف آن ها رادارند، گزیده تر عمل می کنند. هدف این تحقیق آشنایی با عوامل مؤثر بر قصد خرید محصولات با برند حلال فارغ از اعتقادات مذهبی می باشد و درنهایت نقش اعتقادات مذهبی به عنوان تعدیل گر در مدل در نظر گرفته شده است . به منظور برآورد تأثیر این متغیرها، 1400 پرسشنامه در جامعه آماری توزیع گردید که درنهایت، 892 پرسشنامه به طور کامل برگردانده شدند. داده ها به روش نمونه گیری گلوله برفی جمع آوری گردیده است . ما دریافتیم که بر اساس مدل مفهومی، 7 مؤلفه وجود دارد که بر قصد خرید مصرف کننده تأثیر می گذارد. و نقش تعدیل کنندگی اعتقادات مذهبی نیز تأیید گردید

تبلیغات