در سال های اخیر، آموزش زبان انگلیسی به کودکان پیش از سن دبستان مورد اقبال وسیع خانواده های ایرانی قرار گرفته است. به این منظور، علاوه بر تاسیس مراکز خاص آموزش زبان انگلیسی به کودکان، قسمتی از برنامه ثابت اغلب مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی به این امر اختصاص یافته و برنامه های خاصی جهت آموزش زبان انگلیسی از دوره جنینی و شیرخوارگی به شکل وسیع، در دسترس قرار گرفته است. از آنجا که مخاطب اغلب این برنامه های آموزشی، مادران هستند بررسی علل، انگیزه ها و زمینه های تمایل وسیع مادران ایرانی به آموزش زودهنگام زبان انگلیسی ضروری می نماید. بدین منظور، پژوهش کیفی حاضر با روش نمونه گیری هدفمند و با استفاده از مصاحبه های شبه ساختارمند با 37 نفر از مادران کودکان پیش از سن دبستان، که فراگیران زبان انگلیسی هستند، به ریشه یابی این موضوع پرداخته است. نتایج حاصل از تحلیل کیفی محتوای داده ها و مقوله بندی اطلاعات حاصله، نشان داد که طیف وسیعی از عوامل عوامل فردی، ملی و بین المللی در ایجاد این رویکرد در مادران تاثیرگزار هستند و این امر در خانواده ها عمدتا توسط مادران در دو سطح تدبیر اقتصادی و ایجاد بینش ذهنی مدیریت می شود. این پژوهش، ضمن معرفی عوامل شناسایی شده و پیامدهای این پدیده، قابل بهره برداری برای خانواده ها، متخصصین امور زنان و سیاستگزاران آموزش زبان انگلیسی کشور می باشد.