۱.
کلیدواژهها:
نرخ بهرهوری تجزیه و تحلیل سازمانی اندازه گیری ظرفیت / تعداد / میزان بهبود محصول صنایع خدماتی
"بحث و بررسی مفهوم بهرهوری در بخش خدماتی و ارایه یک الگوی چند - عاملی ، برای سنجش بهرهوری سازمانهای خدماتی.
با بهرهگیری از رویکرد مطالعه موردی ، یک سازمان خدماتی مورد بررسی قرار میگیرد که خدمات مهندسی متعددی را به صنایع گوناگون ارایه میکند . این الگو به جای فعالیتهای مربوط به هر یک از قسمتهای سازمان ، بر اهداف و نتایج کلی آن تمرکز دارد .
در این مطالعه موردی ، نشان داده شده که چگونه عوامل مختلفی همچون ایستا ، پویا ، و توسعهای میتواند برای محاسبه بهرهوری کل یک سازمان مورد استفاده قرار گیرد..."
۳.
کلیدواژهها:
شخصیت Personality اثربخشی effectiveness اثربخشی سازمانی organization effectiveness مدیران managers
مطالعه نوع شخصیت مدیران در راه رسیدن به اثر بخشی سازمان ، امروزه از اهمیت به سزایی برخوردار است به طوری که امروزه از روان شناسان خواسته میشود که از آزمونهای شخصیت در کارهای استخدامی یا پذیرش مدیران استفاده کنند و دانشمندان علم مدیریت بر این باورند که باید بین تحقیق و سیاست گذاریهای اجتماعی رابطه نزدیکی داشته باشد . از آزمونهای شخصیت که اخیرا مورد توجه قرار گرفته است میتوان آزمون شخصیت نوع B،A را نام برد که جنبههای شخصیتی افراد را به طور کامل مو شکافی مینماید ، و در بحث اثربخشی سازمان نیز ،الگویی که به نظر میرسد سنجش اثربخشی را در سازمان بخوبی قادر است اندازهگیری نماید ، الگوی ارزشهای رقابتی در عمل میباشد که درک جامعی از اثربخشی سازمان را به ما ارائه مینماید...
۴.
کلیدواژهها:
جهانی شدن مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات تجارت الکترونیک بازار الکترونیک
یکی از مهمترین پیامدهای جهانی شدن ، افزایش رقابت در سطح بین المللی اقتصاد است ، زیرا در این شرایط ، همواره با کاهش هزینههای حمل و نقل ، رشد حیرت انگیز فناوری اطلاعات و گسترش روزافزون تجارت الکترونیکی و به حداقل رسیدن محدودیتهای جغرافیایی از فعالیتهای اقتصادی بنگاههای اقتصادی تمامی بازارهای جهانی را بازار بکر میدانند و بدان چشم دارند ، در این شرایط که منجر به رشد رقابت میان آنها میشود ، کارایی اقتصاد بین المللی افزایش خواهد یافت . در این میان میتوان گفت مهمترین پیامد جهانی شدن بر اقتصاد کشورها رشد تجارت الکترونیک میباشد...
۶.
کلیدواژهها:
فناوری اطلاعات پورتال پورتالهای سازمانی مدیریت شبکه محور
گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات در عرصه فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی سبب ابداع و ارائه راهحلها و راهکارهای مختلف شده است . طبیعی است که هر یک از این روشها و ابزارها ، مبتنی بر نیازهای خاص و برای رفع مشکلات موجود ابداع و به خدمت گرفته شدهاند . پورتالهای سازمانی نیز با در نظر گرفتن نیازهای اطلاعاتی در حوزه مدیریت مبتنی بر شبکه یا اصطلاحا شبکه محور طراحی و بکارگیری شدهاند . امروزه کمتر موسسه یا سازمانی را در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه میتوان یافت که از فناوری پورتال بی بهره باشد و از آن برای پشتیبانی از اهداف سازمانی استفاده نکرده باشد...