توسعه مدیریت

توسعه مدیریت

توسعه مدیریت 1381شماره 46

مقالات

۱.

شرکت کارآفرین

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۱۸۲ تعداد دانلود : ۴۹۴
از عقاید شرکتهای مورد مطالعه ما به این نکته پی برده اند که چگونه می توانند به طور مستمر از این نوآوریها استفاده کنند ما رویکرد آنها را چرخه واسطه گری دانش می نامیم. این روش از چهار بخش بهم وابسته تشکیل شده است. بدست آوردن عقاید خوب، زنده نگهداشتن عقاید، تصور استفاده های جدید قدیمی و آزمون این مفاهیم نظری.
۳.

مدیران از چه منابعی برای اعمال قدرت استفاده می کنند؟

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۸۹۳
هر گاه مدیر دارای ویژگی های خاصی باشد که دیگران تمایل داشته باشند آن ویژگی ها را بدست آورند و با تحسین و همانند سازی خود با مدیر سعی کنند رضایت او را جلب نمایند، در این حالت مدیر می تواند بر آنها اعمال قدرت کند. به مفهوم دیگر، هر گاه یک فرد تا جایی مدیر را تحسین کند که بخواهد رفتار و نگرش خود را همانند او سازد، مدیر بر آن شخص قدرت ارجاعی دارد.
۴.

مدیریت بر مبنای اعتماد

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۱۱۳۹ تعداد دانلود : ۵۷۲
پی ریزی، حفظ و ارتقاء سطح اعتماد در روابط کاری و تجاری امروز، سنگ بنای موفقیت سازمانها و شرکتها در قرن بیست و یکم به حساب می آید. مدیریت بر مبنای اعتماد، راهکاری را بدست می دهد که می توان با کمک آن جایگاه شایسته ای را در بازار رقابتی امروزی برای جلب، جذب و نگهداری مشتری بدست آورد.
۵.

ارتباط فرهنگ ملی با فرهنگ سازمانی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : ۲۰۹۸ تعداد دانلود : ۱۵۲۴
در مورد این که فرهنگ سازمانی چگونه شکل می گیرد و چه عوامل و عناصری باعث بوجود آمدن آن می شوند، مؤلفه ها و مشخصه های فرهنگ سازمانی کدامند بحثهای زیادی شده است. آن چه در این مقاله به آن پرداخته می شود بررسی نقش فرهنگ ملی جوامع در شکل گیری فرهنگ سازمانی آن جامعه است.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۷۳