در حال حاضر هوندا هفتمین شرکت بزرگ خودروسازی و یکی از سودآورترین آنها است. هوندا با در اختیار داشتن 15% ژاپن از نیسان پیشی گرفته و پس از تویوتا به دومین فروشنده اتومبیل در ژاپن تبدیل گردیده است.
در گزارشات سالیانه از شرکت ها ادعا می شود که سرمایه های انسانی مهمترین منابع آنها محسوب می شوند. اما بررسی های جدید شرکت های بزرگ نشان می دهد که کانون اصلی توجه رهبران منابع انسانی بر محور اجرائیات، کنترل هزینه های پرسنلی، ایمنی و بهداشت موضوعاتی از این قبیل استوار است.
مدیریت را می توان اجماع فرآیندهای تغییر، تصمیم گیری و افزایش دائمی بهره وری توصیف کرد که لازمه آن، بهره مندی از نوعی شناخت و آگاهی است. بدیهی است در سازمان های بزرگ و یا کوچک که مدت تصدی مدیران کوتاه می باشد، وجود افراد متخصص و محققی که در قالب هسته های فکری و در اسرع وقت شناخت لازم را فراهم آوردند، ضروری می باشد.
منزل امام در نجف یک خانه کوچک 45 متری بود. برنامه ایشان در آن خانه به این گونه بود که نیم ساعت قبل از غروب آفتاب در پشت بام مشغول قدم زدن می شدند زیرا حیاط منزل کوچک بود و جای قدم زدن نداشت.