آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۳

چکیده

در کشور ما، موانع متعددی در راستای تحقق مشارکت پویای دختران روستایی در توسعه وجود دارد. شاید بتوان اذعان داشت که دختران روستایی کم نصیب ترین افراد جامعه روستایی هستند. شناسایی مسائل دختران روستایی می تواند زمینه ساز رفع موانع توانمند سازی بخشی از نیروی جوان روستایی باشد، لذا هدف این پژوهش شناسایی مشکلات دختران روستا با بهره گیری از روش تئوری بنیانی تعیین شد. جامعه مطالعه شده، دختران روستایی شهرستان کرمانشاه بودند. داده های این تحقیق با روش مصاحبه عمیق و مشاهده مستقیم جمع آوری شد که تا زمان رسیدن به اشباع تئوریک ادامه پیدا کرد. یافته های پژوهش نشان داد دختران روستایی جامعه مطالعه شده با مسائل و مشکلات متعددی روبه رو هستند که در این بررسی، پدیده بیکاری به منزله مقوله هسته ای شناسایی شد و زمینه، علل ایجاد کننده، مداخلات و استراتژی های مرتبط با این پدیده واکاوی شد. همچنین، به پیامدهایی اشاره شد که در صورت عدم ساماندهی وضعیت موجود دیر یا زود، تبعات مخرب آن را در جامعه روستایی و به طور قطع در جامعه شهری شاهد خواهیم بود.

Qualitative study of the problems of rural girls of Baladarband Rural District city of Kermanshah

In our country, there are many obstacles for active participation of rural girls in development; rural girls can be considered as the most deprived members in rural communities. Identification of rural girls’ difficulties could help remove the barriers of rural youth empowerment. The current research aims to identify the difficulties of rural girls using grounded theory method. The study population consisted of rural girls of one rural area in Kermanshah city. The data of this study were collected by deep interview and direct observation that continued until theoretical saturation. The findings of study showed that rural girls are faced by many different problems. In this study, unemployment was identified as a central problem, and context, causes, interventions and connected strategies of which were analyzed. Moreover, some consequences were pointed the destructive effects of which will be observed in both rural and urban areas if no measure is taken to improve the current condition.

تبلیغات