برندآفرین

برندآفرین

برندآفرین دوره سوم اسفند 1401 شماره 36

مقالات

۱.

بازاریابی NFT: چگونگی استفاده از توکن های غیر قابل معاوضه در کمپین های تبلیغاتی

نویسنده:
تعداد بازدید : 658 تعداد دانلود : 156
توکن های غیرقابل معاوضه (NFT) سند مالکیت رسانه های دیجیتالی هستند که بر روی یک بستر بلاک چین ذخیره می شوند. بر اساس چرخه گارتنر 2021 برای فناوری های کلیدی، NFT ها ممکن است به طور چشمگیری عملکردهای بازاریابی را متحول کنند. بنابراین، مدیران بازاریابی که مایل به پذیرش NFT هستند، باید در مورد مفاهیم بازاریابی آن اطلاعاتی داشته باشند. این مقاله به طور کلی NFT ها را توضیح می دهد و مفاهیم بازاریابی آن را با استفاده از سلسله مراتب اصلاح شده AIDA مورد بحث قرار می دهد. این مفاهیم می توانند به مدیران بازاریابی و مدیران اجرایی دستورالعمل هایی در مورد نحوه متقاعد کردن مصرف کنندگان برای خرید NFT به دلیل ویژگی های منحصربه فرد آن ها مانند کمیابی ، غیرقابل معاوضه بودن، اصالت ، اثبات مالکیت، حق امتیاز و زیرساخت توزیع مستقیم ، ارائه دهند.
۲.

بررسی اثرات سیستم رانتی و فساد اقتصادی بر ترافیک و آلودگی هوا از دیدگاه ان ال پی و کوچینگ

تعداد بازدید : 342 تعداد دانلود : 983
در این مقاله رویکردهای نظری و عملی برای درک تاثیر بلقوه فساد اداری و سیستم رانتی بر عملکرد سازمان های مربوطه و تاثیر این پدیده در پروژه های ترافیکی و آلودگی هوای کلان شهر ها می باشد. با کمک از تکنیکهای روانشناسی عصبی کلامی و کوچینگ ( مربیگری) و مشاهده و درک مشگل از یگ جنبه و از جنبه دیگر بعنوان شخصی که از بیرون این معضلات را مشاهده می کند هدف گذاری و پیشنهاد می شود. در پایان، به نتیجه رسیدن این پروژه و یافته ها منجر به خلق یگ استاندار مدیریتی جدید بین المللی به منظور جلوگیری و بهبودی مرض رانتی می باشد. این استاندارد در سازمان بین المللی استانداردهای جهانی مستقردرکشور سویس، ژنو به ثبت خواهد رسید. (پیشنهاد و تدوین، استاندارد بین المللی مدیریت ضد رانتی ،ایزو استاندارد - ثابت راسخ، فرهمند (۲۰۲۱ ).
۳.

افزایش رضایتمندی مشتری با استفاده از راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری

نویسنده:
تعداد بازدید : 486 تعداد دانلود : 950
در یک بازار بسیار رقابتی، شرکت ها نیازمند حفظ روابط مثبت با مشتری هستند. یک برنامه خوب در زمینه "مدیریت ارتباط با مشتری" (یا CRM) به شرکت در رضایت مشتری کمک می نماید. این پژوهش به کاوش در روش های مختلف برقراری CRM موثر جهت ایجاد رضایت مشتری می پردازد. هدف این مطالعه، بررسی اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در حفظ و رضایتمندی مشتریان با رجوع به شرکت "شل پاکستان" است. این مطالعه نشان می دهد که مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر قابل توجهی در رضایتمندی مشتری داشته و هردو متغیر دارای ارتباط مثبتی هستند. هرچه شرکت CRM قدرتمند و قابل اطمینان تری بسازد، مشتری رضایت بیشتری داشته و نیز بیشتر برای شرکت حفظ خواهد شد. این پژوهش نتیجه گیری می کند که CRM نقش مهمی در افزایش اشتراک بازار ایفا می کند، قابلیت تولید را بهبود می دهد، در ضمنِ این که CRM دانش مشتری و نیز رضایتمندی وی برای حفظ وفاداری او به شرکت را عمیقاً بهبود می دهد، روحیه بالایی برای کارمندان هم ایجاد می نماید، شرکت دارای اطلاعات روشنی در زمینه این موارد هم خواهد داشت: مشتریانشان چه کسانی هستند، احتیاجاتشان چیست و چه چیزی در ان ها رضایت بیشتری ایجاد می نماید.
۴.

تاثیر رسانه های اجتماعی به عنوان ابزار بازاریابی بر ارزیابی کسب و کار

تعداد بازدید : 315 تعداد دانلود : 537
در دنیای کسب و کار جهانی و رقابتی، نقش اجتماعی رو به افزایش است. رسانه ی اجتماعی در حال افزایش است. رسانه ی اجتماعی به ابزاری برای بازاریابی تبدیل شده است. با این وجود، ارزیابی سرمایه گذاری در رسانه ی اجتماعی و مزایای آن هنوز انجام نشده است. مدل Stella-Excel پیشنهادی بر مبنای پژوهش های علمی، داده های آماری و مشاهداتی از تعاملات انلاین کاربران رسانه ی اجتماعی است. 5 رستوران بزرگ واقع در شهرستانJelgava مورد ارزیابی قرار گرفتند. بازه ی زمانی پژوهش از سال2015 تا2016 است. روش مصاحبه ی ساختاریافته برای تایید نظرات مالکان یا کارمندان رستوران در مورد تاثیر فعالیت های رسانه ی اجتماعی بر محیط کسب و کار همراه با پرسشنامه ای جهت بررسی عادات کاربرد رسانه ی اجتماعی به کار گرفته شدند. نتایج نشان می دهند که رسانه ی اجتماعی بر کسب و کار رستوران و عادات مشتری در شهرستانJelgava تاثیر دارد. با این حال، هیچ یکی از رستوران های مورد ارزیابی، حداکثر مزایا و سود را بدست نیاوردند. مدل طراحی شده برای ارزیابی مزایای سرمایه گذاری در کاربرد رسانه ی اجتماعی در سایر زمینه های کسب و کار مناسب است.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۳