بازاریابی NFT: چگونگی استفاده از توکن های غیر قابل معاوضه در کمپین های تبلیغاتی
آرشیو
چکیده
توکن های غیرقابل معاوضه (NFT) سند مالکیت رسانه های دیجیتالی هستند که بر روی یک بستر بلاک چین ذخیره می شوند. بر اساس چرخه گارتنر 2021 برای فناوری های کلیدی، NFT ها ممکن است به طور چشمگیری عملکردهای بازاریابی را متحول کنند. بنابراین، مدیران بازاریابی که مایل به پذیرش NFT هستند، باید در مورد مفاهیم بازاریابی آن اطلاعاتی داشته باشند. این مقاله به طور کلی NFT ها را توضیح می دهد و مفاهیم بازاریابی آن را با استفاده از سلسله مراتب اصلاح شده AIDA مورد بحث قرار می دهد. این مفاهیم می توانند به مدیران بازاریابی و مدیران اجرایی دستورالعمل هایی در مورد نحوه متقاعد کردن مصرف کنندگان برای خرید NFT به دلیل ویژگی های منحصربه فرد آن ها مانند کمیابی ، غیرقابل معاوضه بودن، اصالت ، اثبات مالکیت، حق امتیاز و زیرساخت توزیع مستقیم ، ارائه دهند.NFT Marketing: How to use non-fungible tokens in advertising campaigns
Nonfungible tokens (NFTs) are a record of ownership of primarily digital media, where the NFT is stored on a blockchain. According to the 2021 Gartner Hype Cycle for Key Technologies, NFTs may significantly transform marketing functions. Marketing managers wishing to adopt NFTs therefore need to know something about the marketing implications. This article explains NFTs in broad terms and discusses the marketing implications using a modified AIDA hierarchy. These implications can give marketing managers and executives guidelines on how to persuade consumers to purchase NFTs owing to their unique characteristics, such as scarcity, nonfungibility, proven authenticity, proof of ownership, royalties, and direct distribution infrastructure. When new technologies such as NFTs emerge, they change how businesses operate. For example, robotics, artificial intelligence, and virtual reality were once emerging technologies that have brought about significant transformations in marketing.