برندآفرین

برندآفرین

برندآفرین دوره سوم آبان 1401 شماره 32

مقالات

۱.

اختلال بیش فعالی

نویسنده:

کلید واژه ها: بیش فعالی رفتارهای ناگهانی احساس بی کفایتی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 860 تعداد دانلود : 13
بیش فعالی اختلالی است که در آن پرتحرکی ، بی توجهی و رفتارهای ناگهانی بیشتر و شدیدتر از کودکان دیگر وجود دارد 3 تا 5 درصد کودکان به این اختلال مبتلا هستند و در پسرها شایع تر است . ممکن است در بعضی بیشتر علایم پرتحرکی و رفتارهای ناگهانی و در گروهی علای بی توجهی بیشتر دیده شود . علایم این بیماری قبل از 7 سالگی شروع می شود ولی اغلب در دوران مدرسه مشکلات جدی ایجاد می گردد . مشکل اصلی کودکان عدم توانایی آنها در حفظ و تنظی رفتارشان است ، در نتیجه اغلب نمی توانند رفتار مناسبی که لحظه به لحظه با شرایط محیط هماهنگ باشد نشان دهند . خوابیدن و غذاخوردن آنها منظم نیست به نظر میرسد در همه چیز دخالت می کنند و مراقبت دایمی نیاز دارند . از نظر هیجانی ثبات ندارند ، بطور ناگهانی می خندند یا گریه می کنند و رفتارشان غیرقابل پیش بینی یا ارزیابی است . رفتار کودکان روی عملکرد آنها در خانواده ، اجتماع مردم و مدرسه تاثیر سوء می گذارد و باعث واکنش های منفی اطرافیان ، خانواده ، کادر مدرسه و همسالان می شود . این رفتارها مشکلات جدی در مدرسه و اجتماع ایجاد می کند و باعث کاهش اعتمادبه نفس و احساس بی کفایتی در این کودکان می گردد .همچنین می توان گفت در صورت عدم کنترل ، میزان گرایش کودکان دارای این اختلال به مواد مخدر نسبت به افراد عادی بیشتر بوده و در نتیجه می توانند ناهنجاری های اجتماعی بیشتری را به وجود آورند.
۲.

اختلال اضطراب اجتماعی

کلید واژه ها: اضطراب اجتماعی کودکان اختلال اضطرابی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 966 تعداد دانلود : 620
اضطراب اجتماعی، ترس آشکار و پیوسته از موقعیتهای اجتماعی و عملکردی است که سبب ارزیابی منفی در مورد شرکت در موقعیتهای ارتباطی شده و میتواند به دورافتادگی و جدایی فرد از اجتماع منجر گردد. پژوهش حاضر با هدف بررسی اختلال اضطراب اجتماعی تهیه گردید. این پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی بوده که با روش مطالعات کتابخانه تهیه گردیده است. ابزارهای گرداوری اطلاعات در این پژوهش مقالات علمی پژوهشی، کتب روانشناسی و پایگاه های اینترنتی مرجع مثل سیلیویکا و ایرانداک بود.با توجه به مطالعه انجام شده می توان گفت: اختلال اضطراب اجتماعی اکثراً در اوایل کودکی یا نوجوانی شروع میشود و یک دوره بدون وقفه را طی می کند. با توجه به اینکه اختلال های اضطرابی موجب مختل کردن فعالیت های تحصیلی، اجتماعی و خانوادگی می شود ؛ بیشتر افراد دارای اختلال اجتماعی به دنبال درمان نیستند و حدود 70 -80 درصد افراد دارای اختلال، تشخیص ثانویه اختلال های همایندی مانند فوبی اختصاصی، اگورافوبیا، افسردگی اساسی و سوء مصرف و وابستگی به الکل را دریافت می کنند .
۳.

بررسی ارتباط بین میزان سطح خود شکوفایی افراد در هرم عصبی –منطقی دیلتز با مبداء احساس های وجودی انسان (Core)و کاربرد آن در کوچینگ

کلید واژه ها: هرم دیلتز مبداء احساس های وجودی انسان کوچینگ اِن اِل پی خودشکوفایی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 684 تعداد دانلود : 962
در نیمه دهه 70 میلادی ، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که درک هر انسانی از مسایل، منحصر به همان فرد است و این تفاوت ها در درک انسانی از کانال های ترجیحی افراد نشات می گیرد. پس از الحاق و کامل شدن نظرات در این خصوص ، علم موسوم به ان. ال.پی(N.L.P) ، که ترکیبی از سه کلمه عصب Neuro) )، زبان (Linguistic) و برنامه ریزی (Programming) است شکل گرفت . سطوح مختلف عصبی – منطقی هرم دیلتز و پی بردن به سرچشمه احساس های وجودی انسان (Core)که از آن می توان جهت رفع مشکلات افراد در کوچینگ و ان. ال.پی استفاده کرد، از جمله موضوع های مرتبط با مباحث مذکور است. هدف این پژوهش بررسی ارتباط بین میزان سطح خود شکوفایی افراد در هرم عصبی –منطقی دیلتز به عنوان بالاترین سطح در هرم مذکور با سرچشمه احساس های وجودی انسان(Core) شامل ؛ عشق بدون قید و شرط ، صلح درون، آرامش مطلق ، وحدت با هستی و حس پذیرش به نحوی که فرد احساس کند همه چیز خوب است be ok)) می باشد تا بدین وسیله از نتایج پژوهش مذکور در کوچینگ و ان . ال. پی استفاده شود.بدین منظور پرسشنامه ای برای حدود 40 نفر به صورت تصادفی از جامعه آماری که طی 40 روز به طور مستمر به برنامه خود شکوفایی پرداخته اند ارسال شده است . پرسشنامه به سوال هایی در خصوص ارتباط بین بالاترین سطح هرم عصبی -منطقی هرم دیلتز با پنج حس درونی به عنوان مبداء احساس های وجودی انسانی core)) پرداخته است.
۴.

نقش مسابقات و رویدادهای ورزشی به عنوان استراتژی مشارکت در مسئولیت های اجتماعی (CSR) در سازمان ها

کلید واژه ها: مشارکت در مسئولیت های اجتماعی ارتباطات بازاریابی ورزشی استراتژی شرکت ها

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 685 تعداد دانلود : 336
مشارکت در مسئولیت های اجتماعی شرکت ها (CSR) به یکی از مولفه های اصولی استراتژی شرکت ها تبدیل شده است. درحالی که شرکت ها در حال حاضر مشغول بهبود فعالیت های خود و پذیرش عملیات CSR هستند، اما پژوهش های کمی در این زمینه، به خصوص در زمینه بازاریابی ورزشی وجود دارد. مطالعه کنونی واکنش مصرف کنندگان را به CSR دنبال می کند. پس از آن بررسی های دقیق برروی مصرف کنندگان (n=399) در رخدادهای ورزشی بین المللی انجام شده است. یافته ها تاثیرات قابل توجه درک CSRشرکت برروی تعهدات، شناسایی و اعتماد و تاثیرات قابل توجه آن برروی خرید را نشان داده اند. این بررسی ها نتایج دانشگاهیان و نیز مدیران را با بهبود ارتباطات بازاریابی ورزشی بهبود بخشیده است.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۳