برندآفرین

برندآفرین

برندآفرین دوره سوم فروردین 1401 شماره 25

مقالات

۱.

بازاریابی سبز، استراتژی ها و عناصر آمیخته بازاریابی

کلید واژه ها: تجارتهای فعال در بازاریابی سبز اعتمادسازی برند کمپانی های فعال در بازاریابی سبز

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 382 تعداد دانلود : 214
در طول دهه های گذشته، پایداری زیست محیطی در راس برنامه های سیاسی بین المللی قرار گرفته و به عنوان محرک اصلی نوآوری شناخته شده است. در نتیجه، تعداد شرکت هایی که محصولات سبز را توسعه می دهند به سرعت در حال رشد بوده و مصرف کنندگان علاقه فزاینده ای به این محصولات نشان داده اند. بنابراین، شناخت ویژگی های اصلی محصولات سبز، شناسایی عوامل موثر بر قیمت و تمایل مصرف کنندگان به پرداخت بیشتر برای آنها، کانال های فروش و ابزارهای تبلیغاتی (4Ps بازاریابی سبز) برای شرکت هایی که قصد طراحی، توسعه و بازاریابی را دارند بسیار مفید خواهد بود. محصولات سبز به همین دلیل، درک عمیق بازاریابی سبز، از یک سو، تولید پاک تر را از طریق توسعه محصولات سبز و از سوی دیگر، مصرف پایدار را از طریق بازاریابی موفق آنها تقویت می کند. برای این منظور، این مطالعه به بررسی مجموعه دانش در مورد موضوع، از طریق مرور سیستماتیک ادبیات می پردازد. به طور خاص، این مقاله به تجزیه و تحلیل: 1) تعاریف غالب بازاریابی سبز (و مفاهیم مرتبط) و تکامل آنها در طول زمان، 2) مراحل مختلف برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی سبز، 3) ویژگی های عناصر آمیخته بازاریابی سبز پرداخته است.
۲.

مکانیسم تاثیر شبکه جهانی اینترنت بر رشد اقتصادی کارآفرینی

کلید واژه ها: کارآفرینی رشد اقتصادی منابع مالی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 763 تعداد دانلود : 847
نوآوری و کارآفرینی عوامل تعیین کننده مهمی برای رشد اقتصادی هستند و اینترنت نقش اساسی در فعالیت های کارآفرینی ایفا می کند. این مقاله تأثیر اینترنت بر کارآفرینی و مکانیسم این تاثیر را با استفاده از مجموعه داده های پانل مطالعات خانواده چین (CFPS) در سال های 2014 و 2016 مورد بررسی قرار می دهد. یافته های تجربی ما نشان می دهد که اینترنت تأثیر مثبت و معناداری بر کارآفرینی دارد و نتایج حتی پس از برطرف کردن مسائل درونزایی همچنان معتبر باقی می مانند. علاوه بر این، بررسی های ناهمگنی نشان می دهد که اینترنت برای کارآفرینی فرصت طلبانه و در مناطق روستایی سودمندتر است. آنالیز مکانیسم تکمیلی نشان می دهد که اینترنت عمدتاً از طریق تسهیل دسترسی کارآفرینان به اطلاعات و کمک به کارآفرینان برای به دست آوردن منابع مالی غیررسمی، کارآفرینی را ارتقاء می دهد.
۳.

مزایا، معایب مشارکت مشتری در استارتاپ ها برای خروج از چارچوبی که باید تسهیل شود

کلید واژه ها: توسعه مشتری مشارکت مشتری استارتاپ ناب

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 237 تعداد دانلود : 961
قبل از هرگونه تلاش جدی برای تولید محصولات یا خدمات جدید ، به کارآفرینان نوپا بارها توصیه می شود که "از خانه (محل کار) خارج شوند" و با مشتریان مشورت کنند تا نیاز ها و خواسته های مشتریان بالقوه ی خود را شناسایی کنند. علیرغم ماهیت شهودی، این توصیه ها فاقد مبانی نظری و تجربی است. به همین دلیل ، به نظر می رسد محبوبیت جهانی جنبش هایی که این روش ایجاد کرده ، مانند توسعه مشتری و استارتاپ ناب ، بر این فرض بی اساس که بیان می کند مزایای مشارکت مشتری با توجه به هزینه های آن ارزشمند است، استوار است. بنابراین ، ما در مورد جنبه های مثبت و منفی مشارکت مشتری در مراحل اولیه استارتاپ ها نظریه پردازی می کنیم و با استفاده از داده های PSED II مدل خود را به صورت تجربی آزمایش می کنیم. یافته های ما نشان می دهد اگرچه مشارکت اولیه مشتریان، به کارآفرینان کمک می کند تا پیشنهادهایی را ارائه دهند که مشتری ها مایل به پرداخت هزینه برای آن هستند ، با این حال این امر منجر به ایجاد تاخیرهای بالقوه و پرهزینه در پیاده سازی آن پیشنهادات می شود. ما همچنین دریافتیم که وقتی نوآوری زیاد باشد ، مزایا و هزینه ها نیز بیشتر می شود.
۴.

استراتژی های مدیریت ریسک سازمان های بین المللی در اقتصادهای نوظهور

نویسنده:

کلید واژه ها: کاهش ریسک سازمان های چند ملیتی (MNEها) اقتصادهای نوظهور

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 404 تعداد دانلود : 291
در اقتصادهای نوظهور که محیط سازمانی ضعیف است ، سطح ریسک در مواجهه با سازمان های چند ملیتی (MNEها) بالا باقی مانده است. ادبیات موجود چارچوب ریسک های پیش روی MNEها را تشخیص می دهند ، اما تنها مطالعات اندکی نحوه ی شناسایی و کاهش این ریسک ها توسط شرکت ها را بررسی کرده اند. این مطالعه به بررسی استراتژی های مدیریت ریسک تجاری MNE های فعال در ویتنام پرداخته است. ما دریافتیم که دولت همچنان یکی از ذینفعان اصلی می باشد و حفظ روابط فعال با آنها ، به موفقیت عملیاتی MNE ها کمک کرده است. استراتژی های کاهش ریسک به کار رفته توسط MNEها شامل مدیریت هوشیاری ، به تصویر کشیدن رفتار خوب ، هدایت بدون چالش و واسطه گری فعال ،می باشد.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۳