آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۳

چکیده

نوآوری و کارآفرینی عوامل تعیین کننده مهمی برای رشد اقتصادی هستند و اینترنت نقش اساسی در فعالیت های کارآفرینی ایفا می کند. این مقاله تأثیر اینترنت بر کارآفرینی و مکانیسم این تاثیر را با استفاده از مجموعه داده های پانل مطالعات خانواده چین (CFPS) در سال های 2014 و 2016 مورد بررسی قرار می دهد. یافته های تجربی ما نشان می دهد که اینترنت تأثیر مثبت و معناداری بر کارآفرینی دارد و نتایج حتی پس از برطرف کردن مسائل درونزایی همچنان معتبر باقی می مانند. علاوه بر این، بررسی های ناهمگنی نشان می دهد که اینترنت برای کارآفرینی فرصت طلبانه و در مناطق روستایی سودمندتر است. آنالیز مکانیسم تکمیلی نشان می دهد که اینترنت عمدتاً از طریق تسهیل دسترسی کارآفرینان به اطلاعات و کمک به کارآفرینان برای به دست آوردن منابع مالی غیررسمی، کارآفرینی را ارتقاء می دهد.

The mechanism of the impact of the World Wide Web on the economic growth of entrepreneurship

Innovation and entrepreneurship are important driving forces for economic growth, and the Internet plays an essential role in entrepreneurship activities. This paper studies the impact of the Internet on entrepreneurship and its mechanism by using China Family Panel Studies (CFPS) dataset in 2014 and 2016. Our empirical findings indicate that the Internet has a significant and positive influence on entrepreneurship, and the results remain robust even after addressing endogeneity. Moreover, heterogeneous examinations suggest that the Internet is more beneficial for opportunistic entrepreneurship and in rural areas. Further mechanism analysis shows that the Internet promotes entrepreneurship mainly through facilitating entrepreneurs to access information and helping entrepreneurs obtain informal financing. The rest of this paper is organized as follows. Section two will introduce data and summary statistics. Section three investigates at the individual level how the Internet will affect entrepreneurship. Section four analyzes two mechanisms of information and finance. The final section includes conclusions and discussion.

تبلیغات