اثربخشی برنامه درسی تربیت بدنی با رویکرد تلفیقی بر تسهیل یادگیری دانش آموزان دوره دوم ابتدایی (مقاله علمی وزارت علوم)
درجه علمی: نشریه علمی (وزارت علوم)
آرشیو
چکیده
هدف از این مقاله بررسی تأثیر برنامه درسی تربیت بدنی با رویکرد تلفیقی بر تسهیل یادگیری دانش آموزان بود. روش این پژوهش توصیفی- پیمایشی است. جامعه مورد مطالعه شامل کلیه دانش آموزان دوره دوم ابتدایی شهر تهران بود. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 300 نفر با روش نمونه گیری چندمرحله ای انتخاب شدند، جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه یادگیری مک درموت (1999) استفاده شد. یافته های این پژوهش نشان داد که برنامه درسی تربیت بدنی با رویکرد تلفیقی بر تسهیل یادگیری دانش آموزان تأثیر معناداری دارد (05/0 p<). براساس یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که با برنامه درسی تربیت بدنی با رویکرد تلفیقی می توان میزان یادگیری دانش آموزان را افزایش داد و پیشنهاد می شود با برگزاری نشست تخصصی با عنوان آموزش برنامه درسی تربیت بدنی با رویکرد تلفیقی برای معلمان، یادگیری دانش آموزان را بهبود بخشید.The Effect of Physical Education Lesson and Its Integration in Facilitating the Learning of Elementary Lessons
The purpose of this research was to investigate the effect of physical education curriculum with an integrated approach on facilitating students' learning. The method of this research was descriptive-survey. The studied population in this research included all students of the second year of elementary school in Tehran. The sample size was selected using Cochran's formula, 300 people were selected by multi-stage sampling method, McDermott's (1999) learning questionnaire was used to collect data. The results of this research showed that the physical education curriculum with an integrated approach has a significant effect on facilitating students' learning (p<0.05). Based on the findings of the research, it can be concluded that the physical education curriculum with an integrated approach can increase the amount of students' learning; therefore, by integrating the physical education curriculum in the second level of elementary school, it is possible to facilitate the students' learning.