آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۸

چکیده

هدف از پژوهش حاضر ارائه الگوی پارادایمی راه کارهای جذب سرمایه مردمی و مشارکت خیرین ورزش یار بر اساس نظریه داده بنیاد بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی خبرگان آگاه از موضوع پژوهش بود که به وسیله نمونه گیری ترکیبی و به دو روش هدفمند و گلوله برفی تعداد 32 مصاحبه عمیق تا رسیدن به اشباع نظری صورت گرفت. تجزیه و تحلیل نتایج کدگذاری باز حاکی از آن بود که 196 نشان می تواند بر راهکارهای جذب سرمایه مردمی و مشارکت خیرین ورزش یار موثر باشد. در کدگذاری محوری نشان ها در 63 مفهوم و 23 مقوله طبقه بندی گردید. یافته ها نشان داد عوامل مختلفی از جمله توسعه مدیریت یکپارچه و برنامه ریزی، توسعه فرهنگ جذب سرمایه های مردمی و مشارکت ، توسعه تعاملات با خیرین ، آموزش ، توسعه ساختاری، فرهنگ سازی، اخلاق گرایی، توسعه تبلیغات و پی گیری رسانه ای ، توسعه سیستم ارزشیابی عملکرد مجمع خیرین می توانند در موفقیت راه کارهای جذب سرمایه مردمی و مشارکت خیرین ورزش یار تاثیرگذار باشند. با توجه به نتایج پژوهش حاضر می توان به مدیران سازمان های ورزشی پیشنهاد کرد با استفاده از نشان ها، مفاهیم و مقوله های شناسایی شده در پژوهش حاضر در برنامه ریزی های آتی خود جهت جذب سرمایه های مردمی و نیز ارتباط موثر با خیرین استفاده نمایند.

Presenting a Paradigm Model of Strategies for Attracting Public Investments and Participation of Donors for Sports Based on Grounded Theory

The poupous of this study was to strategies for attracting public investments and participation of donors for sports in Hamadan province. Statistical population included experts having knowledge of the study subject that selected by combination of purposive and snowball sampling methods. To this end, the raw data obtained from in-depth interviews with 32 experts having knowledge of the study subject were analyzed. The open coding results also indicated that 196 indicators could affect strategies for attracting public investments and participation of donors for sports in sport projects of Hamadan Province. Afterwards, the indicators were classified into 63 concepts and 23 categories within pivotal coding. The findings implied that various factors including integrated management development and planning, establishment of a culture of attracting public investments and participation, enhancement of interactions with donors, education, structural development, culture-building, moralism, improvement of ads and related media,development of a performance evaluation system of charity associations and so on could have effects on strategies affecting public investments and participation of donors for sports. According to the results of the present study, it can be suggested to the managers of sports organizations that using indicators, concepts, and categories identified in this study for future planning to attracting public investments and have effective communications with charitable individuals

تبلیغات