آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۸

چکیده

این پژوهش با 2هدف : نقد و تحلیل توصیفی بخش «حکایت» کتاب فارسی خوانداری سال دوم دبستان – تعیین سطح خوانایی آن با فرمول فلش و گانینگ، انجام شد. جامعه آماری شامل بخش حکایت کتاب فارسی سال دوم دبستان بود. روش تحقیق ، روش تحلیل محتوا است که با استفاده از روش توصیفی برای نقد کلی و روش کمی(سطح خوانایی) با استفاده از دو فرمول فلش و گانینگ صورت گرفت. نتایج حاصل از روش توصیفی در نقد تصاویر ، نشان داد که تصویر حکایت«همکاری»از نظر دو معیار تعداد اشکال متناسب با متن و تنوع رنگ های بکار رفته و نیز تصویر حکایت«خوش اخلاقی» از نظر معیار تضاد رنگی از تصاویر سایر حکایت ها بهتر می باشند. نتیجه دیگر حاصل شده از پژوهش ، میزان سطح خوانایی بخش حکایات است که با استفاده از روش فلش ، سطح خوانایی آن خیلی ساده است و با بهره گیری از روش گانینگ ، سطح خوانایی آن متناسب افرادیست که 4سال و 1ماه درس خوانده اند(مناسب دانش آموزان پایه دوم نیست).

تبلیغات