چکیده

سنجش کیفیت خدمات فروشگاه های فروش اینترنتی از موضوعات مهم در حوزه تجارت الکترونیک است. ابزار سنجش کیفیت خدمات وب سایت های فروش اینترنتی را وب کوال گویند. طراحی و بومی سازی مدل وب کوال برای فروشگاه های اینترنتی کشور، ضرورتی انکارناپذیر است. این پژوهش با هدف طراحی مقیاس سنجش کیفیت خدمات فروشگاه های اینترنتی انجام گرفته است. پژوهش حاضر یک پژوهش بنیادی از نوع پیمایشی-عرضی است. روش پژوهش حاضر روش پژوهش آمیخته است و جامعه آماری پژوهش را اساتید و خبرگان عرصه مورد مطالعه تشکیل می دهند. برای تحلیل داده ها از روش کیفی تحلیل تم و روش کمی دلفی خاکستری استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داده است وجود درگاه مستقیم، استفاده از نماد اعتماد الکترونیک، کوتاه بودن فرایند خرید و اطمینان از حفظ محرمانگی اطلاعات مهم ترین شاخص های موجد کیفیت خدمات یک فروشگاه اینترنتی نزد مشتریان می باشند.

تبلیغات