" مقدمه: هدف این تحقیق بررسی مقایسهای هویتیابی عقیدتی و بینفردی دانشجویان دختر در بافتار دانشگاه بود .
روش: دو گروه 96نفره از دانشجویان دختر ترم اول (18 و 19ساله) و آخر (23 و 24ساله) با استفاده از روش خوشهای تصادفی و دو گروه 60 و 51نفره از همتایان غیردانشگاهیشان با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس، انتخاب شدند و پرسشنامههای هویتیابی آدامز (EOM-EIS2) را تکمیل کردند. دادهها با استفاده از روش مجذور کای یکسویه و دوسویه تحلیل شدند.
یافتهها : تفاوتهای معنیداری میان هویتیابی بینفردی دانشجویان ترم آخر و همتایان غیردانشگاهیشان و نیز میان هویتیابی عقیدتی و بینفردی دانشجویان ترم اول و آخر بهدست آمد. درحالکه اختلاف معنیداری بین گروه آزمون و کنترل سال آول مشاهده نشد. بررسیهای یکسویه نیز حاکی از تجمع افراد کل گروهها در منزلت بحرانزده بود.
نتیجهگیری: بافتار دانشگاه با روند هویتیابی عقیدتی و بینفردی دانشجویان تاثیر رابطه مثبت دارد و این تاثیر در هویتیابی بینفردی بارزتر است. کلیه جوانان دانشگاهی و غیردانشگاهی در دامنه سنی 18 تا 24 سال از نظر هویتیابی در منزلت بحرانزده هستند و روند هویتیابی طی این سالها بسیار کند پیش میرود."