آرشیو

آرشیو شماره‌ها:
۶۸

چکیده

این مطالعه با هدف ارائه مدل جامع برای مدیریت محصول داده محور در حوزه محصولات نرم افزاری بازار سرمایه با تمرکز بر رویکرد سفر مشتری به انجام رسید. پژوهش حاضر بر اساس جهت گیری، کاربردی است که با روش آمیخته اکتشافی متوالی اجرا شد. در فاز کیفی، با استفاده از نظریه داده بنیاد و نمونه گیری هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری، مصاحبه های عمیق نیمه ساختار یافته با 15 نفر از خبرگان حوزه محصولات نرم افزاری بازار سرمایه انجام و سپس با رویکرد سیستماتیک داده ها در نرم افزار اطلس تی آی کدگذاری و مولفه های پارادایمی و مقوله هسته تبیین شد. در فاز کمّی نیز با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی، پرسشنامه از 384 نفر از فعالان حوزه بورس جمع آوری، با نرم افزار اس پی اس اس بررسی شده و مدل معادلات ساختاری با نرم افزار اموس مورد آزمون قرار گرفت. مولفه های انتقال پارادایم در عرصه تکنولوژی و توسیع فضای رقابتی به عنوان شرایط علّی، شکل گیری تخصص های پیشرفته، سبک متفاوت زندگی در دنیای دیجیتال و داده های متنوع و جدید به عنوان شرایط زمینه ای، ظهور رفتار سرمایه گذاری نوین به عنوان شرایط مداخله ای، پیاده سازی زیرساخت های سازمانی، تصویرسازی جامع استفاده از داده، اصلاح ساختار و توانمندسازی و حاکمیت داده در سطح کلان و قوانین رگولاتوری به عنوان راهبردها و تحصیل سازمان کارآمد، سلامت مالی مشتریان در بازار سرمایه و موفقیت محصولات داخلی در سطح رقابت جهانی به عنوان پیامد تبیین شدند. نتایج در دو فاز کیفی و کمی، نشان داد که مولفه های یافته شده طبق آنچه در مدل پارادایمی ترسیم شده است بر پدیده مرکزی اثرگذار و پیامدها از پدیده مرکزی اثرپذیر هستند.

Designing a data-driven product management model with a customer journey approach in the field of capital market software products

This study was conducted with the aim of providing a comprehensive model for data-driven product management in the field of capital market software products, focusing on the customer journey approach using a mixed exploratory method. In the qualitative phase, using the grounded theory, an interview was conducted with 15 capital market experts, and then the data were coded and paradigmatic components and the core category were explained with a systematic approach in Atlas.ti software. In the quantitative phase, a questionnaire was collected from 384 capital market participants and the structural equation model was tested with Amos software. Paradigm transfer in the field of technology and the expansion of the competitive space as causal conditions, the formation of advanced specializations, different lifestyles in the digital world and diverse data as background conditions, the emergence of new investment behavior as intervention conditions, the implementation of organizational infrastructure, comprehensive visualization of data use , reforming the structure and empowerment and governance of data at the macro level and regulatory laws as strategies and education of efficient organization, financial health of customers in the capital market and the success of domestic products at the level of global competition were explained as consequences.

تبلیغات