آرشیو

آرشیو شماره ها:
۳۹

چکیده

مشارکت در مسئولیت های اجتماعی شرکت ها (CSR) به یکی از مولفه های اصولی استراتژی شرکت ها تبدیل شده است. درحالی که شرکت ها در حال حاضر مشغول بهبود فعالیت های خود و پذیرش عملیات CSR هستند، اما پژوهش های کمی در این زمینه، به خصوص در زمینه بازاریابی ورزشی وجود دارد. مطالعه کنونی واکنش مصرف کنندگان را به CSR دنبال می کند. پس از آن بررسی های دقیق برروی مصرف کنندگان (n=399) در رخدادهای ورزشی بین المللی انجام شده است. یافته ها تاثیرات قابل توجه درک CSRشرکت برروی تعهدات، شناسایی و اعتماد و تاثیرات قابل توجه آن برروی خرید را نشان داده اند. این بررسی ها نتایج دانشگاهیان و نیز مدیران را با بهبود ارتباطات بازاریابی ورزشی بهبود بخشیده است.

The role of sports competitions and events as a strategy for participation in social responsibilities (CSR) in organizations

Corporate social responsibility (CSR) has become one of the principal components of corporate strategy. While firms are busy improving and adopting CSR practices, research on the effect of CSR is scarce, particularly in the sports marketing context. The present study traces the consumer response to CSR. Upon conducting field surveys with consumers (n=399) at an international sporting event. The findings reveal a significant influence of perception of firm’s CSR on consumers' commitment, identification and trust and a significant effect on purchase intention. These results provide academicians as well as managers with means of improving sports marketing communications. In the present study, the authors test a model of CSR. The primary focus of the investigation is to examine the complex interrelationship between perception of firm’s CSR and consumer behavior. The current study makes theoretical contribution by extending our comprehension of how CSP directly influences commitment, identification, and trust and indirectly affects purchase intention. Findings of the current study will also inform marketers how to communicate with their consumers using CSP through sport.

تبلیغات