رادیو

رادیو

رادیو اردیبهشت 1390 شماره 54 «رادیو و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»

مقالات

۲.

از نگاه ولایت؛ الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت از منظر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی

۴.

تکامل یا ترقی؟؛ نقد و توسعه مبانی تمدن غرب از دیدگاه شهید سید مرتضی آوینی

۵.

... هنوز ادامه دارد؛ سه روایت درونی از آرمان پیشرفت و عدالت در انقلاب اسلامی مردم ایران (استاد مرتضی مطهری: مسیر عدالت خواهی باید برای همیشه ادامه یابد؛ آیت الله طالقانی: بت ها را از ذهن ها بزداییم؛ شهید باهنر: ما نمی خواهیم با شعار مردم را سرگرم کنیم)

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 938 تعداد دانلود : 65
۷.

تأملی در نگاه اسلامی و ایرانی به توسعه

۸.

نقطه آغاز...؛ الزامات و بایسته های برنامه های صبحگاهی رادیو از دیدگاه معاون صدا

۹.

سیر تحول مطالعات و تحقیقات ارتباطات و توسعه در ایران

۱۳.

رادیو و مدیریت توسعه اجتماعی

۱۴.

رادیو و توسعه خوشه های کسب و کار در ایران

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 55 تعداد دانلود : 269
امواج و فرکانس ها در دنیای پیچیده امروز، جایگاه و نقشی بسزا در پیشرفت و توسعه جوامع بازی می کنند. ارتباطات اجتماعی، اساسی ترین ویژگی جوامع بشری است. ارتباطات اجتماعی اساس تکوین، تثبیت و تداوم جامعه را رقم می زند و گسترش و تعالی فرهنگ را فراهم می سازد. در فرایند ارتباطات آگاهی ها، نظرات و احساسات میان انسان ها تبادل و پیام انسان ها به یکدیگر منتقل می شود. از این روست که نبود آن به معنای سکون نسبی در حیات انسانی است که قطع انتقال دانسته ها و رکود فرهنگ را به دنبال دارد. رادیو به دلیل قدمت و نیز ویژگی های منحصر به فرد خود دارای جایگاهی خاص در میان وسایل ارتباط جمعی است؛ چرا که سرعت انتقال پیام، قدرت و گستردگی و شعاع انتشار، سهولت دستیابی و عمومیت بهره مندی از آن و بالاخره انعطاف پذیری این وسیله، جایگاهی ممتاز به آن بخشیده است. در حوزه توسعه اقتصادی و توسعه کسب و کارها نیز رادیو نقشی تعیین کننده دارد. در این راستا رادیو با معرفی الگو های توسعه اقتصادی کشور، مردم را از اهداف و خط مشی های آن آگاه می کند. تا مردم با الگوی توسعه کشور هماهنگ شوند و نیز با معرفی ارزش ها و اصول اعتقادی موجود در فرهنگ جامعه که موید توسعه اقتصادی هستند، در زمینه توسعه اقتصادی گام برمی دارد و در نهایت، با ارایه تفسیر صحیح و کاربرد هریک از این ارزش ها و اعتقادات در موقعیت وجایگاه خود در جهت رفع ناهماهنگی ها و توسعه اقتصادی تلاش می کند. یکی از این مدل ها توسعه اقتصادی، توسعه خوشه های کسب وکار است. در این مقاله ابتدا به تبیین ادبیات توسعه خوشه ای و سپس به کارکرد و نقش رادیو در اجرای موفق آن پرداخته می شود.
۱۷.

رادیو های محلی؛ کارکردها، ویژگی ها و نقش آن در توسعه

۱۸.

رادیو و توسعه روستایی

۱۹.

از دور تا نزدیک؛ رادیو جامعه در سریلانکا و آسیای میانه

۲۰.

مخاطبان دوردست؛ رادیو، زندگی روزمره و توسعه در جنوب هند

۲۱.

IT و بازمهندسی آموزش در رادیو

۲۲.

رادیو جوان؛ و جوانان شهر تهران

۳۳.

پیشنهادهایی برای اطلاع رسانی بهتر؛ در رادیوهای محلی

گزارش ها

۱.

توسعه و مبانی فرهنگی آن؛ کاری از: پژوهشگاه علوم اسلامی و مطالعات فرهنگی

گفتگوها

۱.

همزبانی با مردم همراهی با نخبگان؛ گفت و گو با حجت الاسلام لطفی نیاسر، مدیر رادیو معارف

معرفی کتاب ها

۱.

رادیو؛ و ارتباط توسعه ای

۳.

تحلیل گفتمان های رادیو؛ بررسی کتاب «تحلیل گفتمان های رادیو» تالیف دکتر فردوس آقا گل زاده

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۶