آرشیو

آرشیو شماره ها:
۶۳

چکیده

هدف: پیشرفت در تولیدات نوآوری دیجیتال می تواند نقش مهمی در اقتصاد دیجیتال ایفا کند. ازاین رو ستادهای اداری مرتبط با زمینه فعالیت خدماتی می توانند با گسترش فعالیت در این حوزه رضایت بیشتری را برای ارائه خدمات خود فراهم کنند، که رشد و توسعه آن نیازمند بازار مناسب و شکل جدیدی از رقابت است که راهبردهای ورود به بازار را می طلبد. هدف اصلی این پژوهش، ارائه چهارچوبی مناسب برای خلق یک مدل کسب وکار با استفاده از مدل بوم کسب وکار کانواس برای راهبرد ورود به بازار اینترنت اشیاست.  روش: روش تحقیق بر مبنای هدف، اکتشافی و بر مبنای ماهیت و روش، پیمایشی و جامعه آماری خبرگان شامل مدیران، متخصصین و مشاورین و سازمان های فعال در حوزه اینترنت اشیاء است. روش نمونه قضاوتی و انتخابی، حجم نمونه بازدید و مصاحبه حضوری در سازمان ها، ابزار گردآوری مصاحبه های عمیق فردی، روایی مصاحبه حضوری با خبرگان انتخابی، پایایی در صورت احتیاج روش مقیاس آلفای کرونباخ، روش تجزیه وتحلیل داده روش گرند تئوری، خروجی مدل نظری تحقیق می باشد. یافته ها: از طریق تحلیل داده های کیفی، پارادایم کدگذاری محوری تدوین شد که بر اساس آن خط ارتباطی میان مقوله های پژوهش شامل شرایط علی، مقوله محوری بستری شرایط مداخله گر و راهبردها و پیامدها مشخص شده است. نتیجه گیری:  نتایج به دست آمده حاکی از آن است عواملی مانند جذب مشتری، توسعه مشتری، مشارکت و همکاری، سرمایه گذاری، تبلیغات، رخدادهای اجتماعی، رضایت مشتری و وفاداری مشتری، عوامل اثرگذار (نقطه قوت) و ارتباط با مشتری، تعامل با مشتری، فناوری، توسعه محصول، کانال توزیع، قیمت محصولات و حفظ مشتری، عوامل اثرپذیر (نقطه ضعف) هستند.

Identifying factors in entering the Internet market of organizations' objects

Advances in digital innovation products can play an important role in the digital economy. Therefore, the administrative staffs related to the field of service activities can provide more satisfaction for providing their services by expanding their activities in this field. whose growth and development requires a new appropriate market and a new form of competition that requires market entry strategies. Therefore, the development of applications and business models of the Internet of Things is facilitated by smart devices, and in this research, the business ecosystem model has been used for smart office buildings. The purpose of the research: The main purpose of the research is to provide a suitable framework for creating a business model for the strategy of entering the Internet of Things market.   Research method: research method based on purpose, exploratory and research method based on nature and method, survey and statistical community of experts including managers, specialists and consultants and organizations active in the field of Internet of Things, judgmental and selective sample method, sample size of visits and interviews Presence in organizations, the tool for collecting in-depth individual interviews, validity of face-to-face interviews with selected experts, reliability if necessary, Cronbach's alpha scale method, data analysis method, grand theory method, the output of the research theoretical model. Findings: Through the analysis of qualitative data, we developed a central coding paradigm, based on which the communication line between the categories of the research, including causal conditions, the central category of intervening conditions, strategies and consequences, was determined. Conclusion: The results showed that factors such as customer attraction, customer development, partnership and cooperation, investment, advertising, social events, customer satisfaction and customer loyalty, effective factors (strength) and customer relationship, customer interaction, technology, product development , distribution channel, product price and customer retention are effective factors (weakness).

تبلیغات