تحول دیجیتال در صنعت بیمه: بررسی چالش ها و ارائه راهکارها
آرشیو
چکیده
در محیط رقابتی امروز، حیات و بقای سازمان به پیاده سازی و بکارگیری ابزارهای تحول دیجیتال در سازمان مرتبط می باشد. اما یکی از مهمترین موضوعات رفع ابهامات این موضوع در صنعت بیمه است. پژوهش حاضر با هدف بررسی موانع و چالش های موجود در حوزه تحول دیجیتال به روش تحلیل محتوا انجام شده است. روش پژوهش این تحقیق از منظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از منظر گردآوری داده ها از نوع تحقیقات کیفی است. جامعه پژوهش شامل مرور مقالات موجود و اظهارات صاحبنظران بیمه (مندرج در سایت ها) و اعتبارسنجی آن اظهارات از طریق پنج نفر از متخصصان صنعت در قالب پرسشنامه در حوزه موضوعی چالش های تحول دیجیتال انجام گرفته است. نتایج تحقیق و تحلیل داده های مربوطه، چالش ها را در دو دسته کلی قرار می دهد. طبق یافته های تحقیق چالش های تحول دیجیتال به دو بخش درونی و بیرونی تقسیم می شوند که البته هر یک شامل چندین مقوله می باشند. در نهایت نسبت به ارائه راهکارهای مربوط به مرتفع نمودن چالش های موضوع پرداخته شده است.Digital Transformation In The Insurance Industry: Examining Challenges And Providing Solutions
In today's competitive environment, the life and survival of the organization is related to the implementation and use of digital transformation tools in the organization. But one of the most important issues is to clear the ambiguities of this issue in the insurance industry. The current research was conducted with the aim of investigating the obstacles and challenges in the field of digital transformation using the method of content analysis. The research method of this research is applied research from the objective point of view and qualitative research from the data collection point of view. The research community includes the review of existing articles and the statements of insurance experts (listed on the sites) and the validation of those statements through five industry experts in the form of a questionnaire in the subject area of digital transformation challenges. The results of the research and analysis of the relevant data place the challenges in two general categories. According to the findings of the research, the challenges of digital transformation are divided into two internal and external parts, each of which includes several categories. Finally, solutions have been provided to solve the challenges of the subject.