بررسی تأثیر پیوندهای رابطه ای بر ارزش مشارکت مشتریان
آرشیو
چکیده
استراتژی ایجاد وفاداری در مشتریان یکی از اساسی ترین و ضروری ترین استراتژی هایی است شرکت ها و فعالان اقتصادی می بایست سرلوحه کار خویش قرار دهند. برای حداکثر نمودن اثر بخشی بازاریابی رابط مند، فروشنده بایستی سطح فعالیتهای بازاریابی رابط مند را با میزان مشارکت مشتری هماهنگ کند. عدم اطلاع از اینکه مشتریان می توانند برای شرکت ها از روش هایی غیر از خرید کردن ارزش ایجاد کنند موجب می شود که شرکت یا سرمایه گذاری ناکافی بر ارزش مشارکت مشتری داشته و یا با سرمایه گذاری زیاد، منابع با ارزش بازاریابی را هدر داده و هزینه های ناخواسته را به شرکت تحمیل کند. به منظور بررسی این مطلب که : آیا پیوندهای رابطه ای بر ارزش مشارکت مشتری تأثیر معناداری دارد؟ معیارهای مناسب برای اندازه گیری ارزش مشارکت مشتری کدامند؟ آیا مولفه ها ی مشارکت مشتری در حفظ مشتری تاثیر دارد؟ رابط بین مولفه ها ی مشارکت مشتری چگونه است؟ پژوهش حاضر انجام پذیرفت. در این پژوهش سعی گردید عوامل اساسی و اصلی در مشارکت مشتری مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته و اثر پیوندهای رابطه ای بر ارزش مشارکت مشتری در بانک سپه مطالعه شود.Examining The Effect Of Relational Links On The Value Of Customer Participation
he strategy of creating customer loyalty is one of the most basic and necessary strategies that companies and economic activists should put at the top of their work. To maximize the effectiveness of affiliate marketing, the seller must coordinate the level of affiliate marketing activities with the level of customer participation. Not knowing that customers can create value for companies in ways other than buying causes the company to either invest insufficiently in the value of customer participation or, by investing too much, waste valuable marketing resources and incur unwanted costs. impose on the company. In order to investigate this topic: Do relational links have a significant effect on the value of customer participation? What are the appropriate criteria for measuring the value of customer engagement? Do the components of customer participation have an effect on customer retention? What is the relationship between the components of customer engagement? The present research was carried out. In this research, it was tried to examine and analyze the main factors in customer participation and to study the effect of relational links on the value of customer participation in Sepeh Bank.