نقش بازی در عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در درس نقشه خوانی
آرشیو
چکیده
تحقیق حاضر با هدف بررسی افزایش اثرگذاری استفاده از شیوه های منتهی بربازی بر عملکرد تحصیلی در آموزش درس نقشه خوانی انجام پذیرفت .روش پژوهش از نوع شبه تجربی به صورت پیش آزمون و پس آزمون با گروه آزمایش وکنترل می باشد. که در آن چهار کلاساز پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی (خواهران وبرادران) به صورت نمونه در دسترس انتخاب و به صورت تصادقی در دو گروه آزمایش و کنترل مورد بررسی قرار گرفتند. برای گروه آزمایش 12ساعت بسته آموزشی مبتنی بربازی طراحی ومورد اجرا قرار گرفت. و در این زمان گروه کنترل به روش سنتی مورد آموزش قرار گرفتند. هم گره آزمایش وهم گروه کنترل قبل و بعد از مداخله با استفاده از آزمون محقق ساخته درس مربوطه مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده های بدست آمده با استفاده از روش تحلیل کواریانس یکراهه و چندراهه مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده مبین این است که بین گروه آزمایش و گروه کنترل در عملکرد تحصیلی تفاوت معنی داری وجود دارد. نتایج این پژوهش اثرگذاری روش استفاده از بازی را در عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی مورد تایید قرار داد.The role of games in the academic performance of Farhangian University students in the course of map reading
The present research was conducted with the aim of investigating the effectiveness of the use of game-based methods on academic performance in the teaching of map reading. in which four classes from Farhangian University campuses of East Azerbaijan province (brothers and sisters) were selected as available samples and were investigated in two experimental and control groups. A 12-hour game-based training package was designed and implemented for the experimental group. And at this time, the control group was trained in the traditional way. Both the experimental group and the control group were evaluated before and after the intervention using a test made by the researcher of the relevant course. The obtained data were analyzed using one-way and multi-way analysis of covariance. The obtained results show that there is a significant difference between the experimental group and the control group in academic performance. The results of this research confirmed the effectiveness of using the game method in the academic performance of Farhangian University students in East Azarbaijan province.