آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۳

چکیده

امروزه منابع انسانی بیش از هر زمانی نیازمند آموزش است. هدف پژوهش حاضر ارائه الگویی برای آموزش منابع انسانی در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان است. روش پژوهش از نوع کاربردی – اکتشافی مبتنی بر رویکرد داده بنیاد و ابزار جمع آوری داده ها، مصاحبه نیمه ساختاریافته است. نمونه آماری شامل 15 نفر از مدیران منابع انسانی و خبرگان مدیریتی بود که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. برای تحلیل داده های کیفی پژوهش، از راهبرد نظریه داده بنیاد با کمک نرم افزار MAXQDA22 استفاده و 17 کد فرعی از پاسخ خبرگان، استخراج شد. نتایج نشان داد مدیریت دانش و سواد اطلاعاتی، به عنوان پدیده محوری از شرایط علّی مانند اثربخشی و محرک های درون سازمانی شکل خواهد گرفت. کنش مدیریت آموزش منابع انسانی، پیامدهایی شامل رشد کارکنان، کارآمدی مدیریت و رقابت پذیری را در پی خواهد داشت. هرچند در این الگو، عوامل زمینه ای نظیر استعدادهای بالقوه و اخلاق کاری و شرایط کاری، مداخله گر شامل سطوح یادگیری و واکنش به تغییر روابط را تحت تأثیر قرار خواهند داد.

To present Human Resources Training Management Model in Isfahan Municipal Waste Management Organization

Todays, human resources need  training more than ever. The aim of the research is to provide a model for training human resources in Isfahan Municipal Waste Management Organization. The research method is applied-exploratory based on the Grounded  theory and the data collection tool is a semi-structured interview. The statistical sample consisted of 15 human resource managers and management experts who were selected by purposive sampling. To analyze the qualitative data the foundation data theory strategy was used with the help of MAXQDA 22 software. 17 sub-codes were extracted from the answers of the experts. The results showed that knowledge management and information literacy will be formed as a central phenomenon from causal conditions such as effectiveness and intra-organizational stimuli. The action of human resource training management will have consequences including employee growth, management efficiency and competitiveness. However, in this model, background factors such as potential talents and work ethics and the intervening conditions will affect the learning levels and reaction to changing relationships.

تبلیغات