آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۴

چکیده

هدف تدوین و اجرای مؤلفه ها و روش های یاددهی و یادگیری در یادگیری خودراهبر، فقدان توجه لازم به خودراهبر نمودن فراگیران در یادگیری به عنوان یک کمبود اساس در نظام آموزشی می باشد که این امر، امکان بهبود ویژگی ها و توانایی های فراگیران را تضعیف می کند. پژوهش حاضر با هدف مطالعه نظام مند و ارائه فرا ترکیبی از الگوهای نظری و پژوهش های انجام شده صورت گرفته است. روش بررسی این پژوهش کیفی از نوع سنتز پژوهی، با روش تحلیل محتوا و به کمک ترکیب انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر، پژوهش هایی است که در سال اخیر در حوزه یادگیری خودراهبر در داخل و خارج ایران صورت گرفته است. از مجموع 86 کتب و مقاله هایی که متناسب با ارتباط موضوعی داده ها مورد مطالعه قرار گرفت، تعداد 57 نمونه به صورت هدفمند انتخاب و11 مقوله شناسایی در نهایت 73 مفهوم به عنوان مؤلفه های نهایی استخراج شدند. در مرحله بعد همه اطلاعات با روش تحلیل محتوای استقرایی تحلیل شدند.

Synthetic Analysis of Learning and Teaching’s Components and Methods Self – Directed Learning from Quran’s Viewpoint

The aim of the compilation and performance of learning and teaching components and elements in self – directed learning is lack of enough attention to making learners self – directed in learning in education system which weakens possibility of features’ improvement and capabilities of learners. The present research is done by the aim of systematic study and offering Meta – synthesis of theoretical patterns and researches. The survey method is qualitative, synthetic research and based on content analysis. Statistical population of present research is the researches which are done in the field of self – directed learning in recent years inside and outside of Iran. 57 sample has been selected directly out of 86 books and articles related to the subject and 11 subjects were recognized and 73 concepts have been cited as final components lastly. All data has been analyzed by inductive reasoning in next level.

تبلیغات