چکیده

هدف اصلی تحقیق حاضر شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تبلیغات شفاهی الکترونیکی در بازارهای باز می باشد. روش تحقیق حاضر بر اساس هدف کاربردی و از نظر اجرا توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل مشتریان بازار باز می باشد. جهت جمع آوری اطلاعات از میان مشتریان از پرسشنامه تیلیغات شفاهی استفاده شده است که در سایت های که بصورت بازار باز فعالیت دارند قرار گرفت و در نهایت ۳۸۵ پرسشنامه جمع آوری گردید. تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها از روش مدلسازی معادلات ساختاری و با کمک نرم افزار PLS انجام شده است. نتایج بدست آمده حاکی از تاثیر معنادار وفاداری به بازار باز، رضایت از بازار باز، پاداش بازار باز، تمایل به اشتراک گذاری دانش و تمایل به خودعرضگی بر تبلیغات شفاهی الکترونیک می باشد. همچنین رتبه بندی عوامل به ترتیب شامل تمایل به خودعرضگی، وفاداری به بازار باز، تمایل به اشتراک گذاری اطلاعات، پاداش بازار باز، رضایت از بازار باز می باشد.

تبلیغات