چکیده

جمع سپاری را می توان یک الگوی کسب وکار مبتنی بر وب دانست. که در سال های اخیر از سوی سازمان ها بسیار موردتوجه قرارگرفته است. که به واسطه یک فراخوان عمومی، از تعداد زیادی از افراد فعال در بستر وب برای کسب راه حل های نوآورانه کمک گرفت اﻣﺮوزه سازمان ها به طور ﻓﺰاﯾﻨﺪه ای جمع سپاری را ﺟﻬﺖ دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ ﻧﯿﺮوی اﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﺮﺧﻂ و ارزان قیمت ﺑﻪ ﮐﺎر می گیرند. ﺑﺮای ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ در ﻓﺮآﯾﻨﺪ جمع سپاری ﺑﺎﯾﺪ استراتژی هایی ﺟﺬب، ﺣﻔﻆ، ﻧﮕﻬﺪاری و اﻓﺰاﯾﺶ وﻓﺎداری جمع کاران اﺗﺨﺎذ ﺷﻮد. تا بتوان از جمع کاران برای حل مسائل کمک گرفت. جمع سپاری را می توان در مدت زمانی کوتاه، با هزینه ای پایین و جلب توجه (جمعیت) به مسئله طراحی و توسعه محصول جدید را از طریق پیشنهادات و راه حل های مسائل به دست آورد و آن ها را باهدف ارائه محصولی باکیفیت تر به کاربست. که در درک ارزش مورد انتظار مصرف کنندگان و اطمینان از تناسب محصول تولیدشده با نیاز آن بسیار موفق است در جمع سپاری مشارکت افراد و کاربران متخصص و خارج از سازمان برای طراحی محصول بیشتر می شود و باعث اطلاع از سلیقه مشتری و درنتیجه باعث تطابق باسلیقه مشتری و فروش بیشتر محصول می شود. وجود جمع سپاری برای طراحی و توسعه محصول باعث ایجاد مزیت رقابتی و رسیدن سازمان به اهداف استراتژیکی در بازار می شود. هدف مطالعه حاضر این است که به روش توصیفی و بامطالعه برخی نمونه ها، گزارش ها و سایر متون امکان به کارگیری جمع سپاری در طراحی و توسعه محصول را بررسی کند.

تبلیغات