چکیده

ارزیابی عملکرد، سیستم مدیریتی رسمی است که باهدف ارزیابی کیفیت عملکرد افراد در سازمان طراحی می شود. در دیدگاه سنتی، مهم ترین هدف ارزیابی، قضاوت و ارزیابی عملکرد است درحالی که در دیدگاه مدرن، فلسفه ارزیابی بر رشد و توسعه و بهبود ظرفیت ارزیابی شونده متمرکزشده است. ارزیابی و مدیریت عملکرد علاوه بر کمک به سازمان برای افزایش توانایی رقابت، در تعیین و پیاده سازی استراتژی ها نیز نقش برجسته ای را ایفا می کند. در این راستا به نظر می رسد با توجه به پیشینه های ارزیابی عملکرد و تحقیقات دیگر محققان، کارت امتیازی متوازن الگویی مناسب است. هدف از این پژوهش ارزیابی عملکرد مدارس دخترانه تیزهوشان ناحیه دو شیراز؛ با رویکرد کارت امتیازی متوازن BSC) ) است. روش این تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است و در زمره تحقیقات موردی قرار می گیرد. جامعه آماری شامل کل دانش آموزان مدارس تیزهوشان نوبت اول ناحیه دو شیراز است و حجم جامعه آماری را که دانش آموزان تشکیل می دهد 150 نفر است. نمونه گیری احتمالی و روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای است. ابزار گردآوری پرسشنامه بوده است. تحلیل یافته ها با استفاده از همبستگی رگرسیون در نرم افزار spss آزمون شدند. نتایج نشان داد که ارزیابی عملکرد مدارس تیزهوشان با ابعاد چهارگانه (مالی، مشتری، فرایندهای داخلی، رشد و یادگیری) کارت امتیازی متوازن ارتباط معناداری دارند.

تبلیغات