مقدمه: به طور کلی حمل و نقل روان، مؤثر و ایمن، یکی از زیرساخت های لازم برای توسعه صنایع، افزایش سطح رفاه و ارایه خدمات امدادی در هر کشور است. در شبکه های شلوغ ترافیکی یافتن بهترین مسیرها برای ارایه خدمات امدادی و اعزام اورژانس اهمیت ویژه ای دارد. در سال های اخیر با توسعه سریع سیستم های هوشمند حمل و نقل، علاقه-مندی زیادی در زمینه مدل سازی و تعیین مسیرهای بهینه برای ارایه خدمات امداد و نجات در شبکه های حمل و نقلی که دارای رفتار پویا و جریان متغیر با زمان هستند، بوجود آمده است. روش ها: در این مقاله پس از انجام مطالعات کتابخانه ای، یک الگوریتم نموداری برای یافتن کوتاه-ترین فاصله زمانی بین هر دو نقطه مفروض در یک شبکه ترافیک شهری و نیز تعیین مسیر متناظر با کوتاه ترین فاصله زمانی بین هر زوج از نقاط مذکور ارائه شده است. این الگوریتم از تلفیق الگوریتم برنامه ریزی پویای فلوید- وارشال به منظور یافتن کوتاه ترین فاصله زمانی، الگوریتم پای ( ) برای تعیین مسیر متناظر با کوتاه ترین فاصله زمانی و تابع دیویدسون برای در نظر گرفتن زمان انتقال در جریان های متغیر تدوین شده است. سپس با استفاده از مطالعات میدانی و جمع آوری اطلاعات ترافیکی الگوریتم مذکور بر روی شبکه ترافیکی پیاده سازی شده است. یافته ها: الگوریتم معرفی شده بر روی شبکه ترافیک بخش مرکزی شهر شاهرود اجرا شده و کوتاه ترین فاصله زمانی و مسیر متناظر با آن بین دو نقطه مفروض از شبکه ترافیکی شهر جهت گسیل سریع وسایل نقلیه امدادی تعیین شده است. نتیجه گیری: با کمک روشی که در این مقاله ارائه شده، سریع ترین مسیرهای دسترسی از یک نقطه خاص به نقطه ای دیگر برای گسیل اتومبیل های اورژانس و دیگر وسایل نقلیه امدادی، مشخص شده است.