آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۹

چکیده

علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهانی در حال تغییر است و نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد. آنچنان که در ادبیات روابط بین الملل زمزمه تکرار و رجعت به مفهوم امپراطوری به گوش می رسد. این نوشتار مفاهیم حکمرانی جهانی، امپراطوری رسانه ای، امپراطوری آمریکایی، را با این فرض که بین این مفاهیم دارای نقاط اشتراک فراوانی وجود دارد را با تاکید بر جایگاه رسانه ها در شکل دهی به مفهوم امپراطوری آمریکایی، را با رویکردی توصیفی– تحلیلی به اختصار مورد بررسی قرار می دهد. یافته های این مطالعه نشان می دهد که رسانه های جمعی دارای ظرفیتی ویژه برای تغییرات بنیادین درباره زندگی اجتماعی افراد دارند که بسیار حائر اهمیت می باشد. همچنین قابلیت هنجار سازی و همگرایی افکار عمومی را بر سیاست های داخلی و بین المللی پیدا نموده اند. در عرصه حکمرانی اقتصادی نیز نقش رسانه ها بی بدیل است. لذا آمریکا با طرح مسائلی از قبیل حقوق بشر، عدالت و برابری و آزادی در رسانه های اجتماعی در سطح جهانی برای خویش یک هویت جدید در شمایل یک امپراطوری برای خویش می سازد.

Global governance, the American empire starting with the media empire

There are many signs that the current world order is changing and a new order will rule the world. As in the literature of international relations, there is a murmur of repetition and return to the concept of empire. This article summarizes the concepts of global governance, media empire, American empire, with the assumption that there are many points of commonality between these concepts, emphasizing the role of the media in shaping the concept of the American empire, with a descriptive-analytical approach. examines. The findings of this study show that mass media have a special capacity for fundamental changes in people's social life, which is very important. They have also found the ability to standardize and converge public opinion on domestic and international policies. In the field of economic governance, the role of the media is unmatched. Therefore, by raising issues such as human rights, justice, equality and freedom in social media at the global level, America creates a new identity for itself in the form of an empire.

تبلیغات