آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۶

چکیده

هدف از پژوهش حاضر شناسایی محرک های جذب سرمایه به تبلیغات محیطی در رویدادهای ورزشی بود. این پژوهش به لحاظ هدف بنیادی از نوع نظری، بر مبنای عمق و وسعت تحقیق کل نگر، از نظر مدت اجرا مقطعی، از نظر زمان آینده نگر، از حیث مبنای معرفت شناختی جزء پژوهش های کیفی و از جنبه راهبردی جزء پژوهش های نظریه داده بنیاد است. جامعه آماری این تحقیق صاحب نظران (اساتید دانشگاه، مسئولین کمیته های بازاریابی فدراسیون و هیئت ها، صاحبان کسب و کارهای ورزشی، مسئولین روابط عمومی هیئت ها) بودند و نمونه های تحت بررسی از این جامعه به صورت هدفمند انتخاب شدند که در نهایت 16 نفر بعنوان نمونه آماری جامعه انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری اطلاعات در تحقیق مصاحبه بود که به صورت نیمه ساختار یافته در اختیار صاحب نظران قرار می گرفت. محورهای اصلی مصاحبه اقتباس شده از رهیافت تحقیق کیفی و نظریه داده بنیاد با رویکرد گلیزر بود که از سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی استفاده شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار مکس-کیودای استفاده شد. با استناد به کدگذاری مرحله اول که به کدبندی اولیه معروف است، از طریق بازبینی مصاحبه-های انجام گرفته با صاحب نظران 67 کدباز شناسایی گردید. همچنین نتایج بدست آمده در قسمت کد گذاری محوری نشان داد که 11 عامل (سیاست های مالی و حمایتی، زیرساخت های لازم، اعتماد، جذابیت، تعاملات رسانه ای، تبلیغات اثرگذار، محبوبیت رویداد، سابقه و توان رقابتی، توجه به ویژگی های محصول، توجه به فضای تبلیغاتی، مزایای تبلیغات) به عنوان کدهای محوری انتخاب گردیدند.

Identifying the drivers of fundraising for environmental advertising in sports events: a qualitative research

The aim of the current research was to identify the drivers of attracting capital to environmental advertising in sports events. This research is theoretical in terms of its fundamental purpose, based on the depth and scope of holistic research, in terms of cross-sectional implementation period, in terms of prospective time, in terms of epistemological basis, it is part of qualitative research, and in terms of strategic aspect, it is part of research. Data theory is the foundation. The statistical population of this research was experts (university professors, officials of the marketing committees of the federation and delegations, owners of sports businesses, public relations officials of the delegations) and the samples under investigation were selected from this population in a purposeful way. Finally, 16 people were selected as a statistical sample of the society. The tool for gathering information in the research was interviews, which were provided to experts in a semi-structured manner. The main points of the interview were adapted from the qualitative research approach and the foundation's data theory with Glazer's approach, which used three stages of open, central and selective coding. MaxQday software was used for data analysis. Based on the first stage coding, which is known as primary coding, 67 open coders were identified through the review of interviews conducted with experts. Also, the results obtained in the core coding section showed that 11 factors (financial and support policies, necessary infrastructure, trust, attractiveness, media interactions, effective advertising, popularity of the event, history and competitive ability,

تبلیغات