تحلیل بازاریابی عصبی و تاثیر آن بر فعالیت امواج مغزی مشتریان کالاهای ورزشی (مقاله پژوهشی دانشگاه آزاد)
درجه علمی: علمی-پژوهشی (دانشگاه آزاد)
آرشیو
چکیده
مطالعه حاضر به مرور تحلیل بازاریابی عصبی و تاثیر آن بر فعالیت امواج مغزی مشتریان کالاهای ورزشی می پردازد. روش تحقیق مقاله حاضر به شکل مروری صورت یافته است. ابزارهای گردآوری اطلاعات شامل استفاده از مطالعات (جستجوی اسناد و مقاله ها) است. برای جستجوی مقالات به زبان فارسی و لاتین از مقالات سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۴ استفاده شد که ازطریق جستجو در پایگاه های اطلاعاتی Scopus، Sid، Jcr ، Google Scholar، و Science Direct جمع آوری شدند. همچنین برای استخراج مقالات از کلیدواژه های بازاریابی عصبی (Neuromarketing)، فعالیت های مغزی در بازاریابی ورزشی (Brain activities in sports marketing)، مشتریان کالاهای ورزشی (Sporting goods customers) استفاده شد. ۵۲ مقاله از جستجوی کلمات کلیدی به دست آمد و پس از درنظرگرفتن معیارهای ورود و خروج 23 عنوان مقاله به دست آمد. یافته های تحقیق نشان داد که بازاریابی عصبی منجر به افزایش فعالیت امواج مغزی مشتریان و همچنین ارتقای برند و ایجاد عمیق تر با مشتریان کمک می کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که تحلیل بازاریابی عصبی در صنعت کالاهای ورزشی نه تنها به بهبود تجربه مشتریان کمک می کند، بلکه می تواند به ارتقاء فعالیت های مغزی آن ها نیز کمک کند و در نهایت به رشد و توسعه این صنعت کمک کند.Analysis of neuromarketing and its effect on the activity of brain waves of sports goods customers
The present study reviews the analysis of neuromarketing and its effect on the brainwave activity of sports goods customers. The research method of this article is done in the form of a review. Information gathering tools include the use of studies (searching documents and articles). To search for articles in Persian and Latin, articles from 2014 to 2024 were used, which were collected by searching Scopus, Sid, Jcr, Google Scholar, and Science Direct databases. Also, the keywords of neuromarketing, brain activities in sports marketing, and sporting goods customers were used to extract articles. 52 articles were obtained from keyword search and after considering the entry and exit criteria, 23 article titles were obtained. The findings of the research showed that neuromarketing leads to an increase in the activity of the brain waves of customers, as well as helps to promote the brand and create a deeper relationship with customers. Therefore, it can be concluded that neuromarketing analysis in the sporting goods industry not only helps to improve the customer experience, but can also help to improve their brain activities and ultimately help the growth and development of this industry.