سنجش اثرات اجرای طرح مکنا در ابعاد رفتاری پرسنل و کارکنان کوپ(مطالعه موردی ف ا شهرستان سمنان)
حوزه های تخصصی:
شماره صفحات:
۱۰ - ۱۷
دریافت مقاله
آرشیو
چکیده
تکریم مردم از وظایف اصلی نیروی انتظامی است و با توجه به اینکه کلانتری ها، پاسگاه ها، پلیس راهور و غیره از جمله مکان هایی هستند که مردم بیشتر به آنها مراجعه می کنند، در این راستا طرح مدیریت کیفیت یا مکنا در دستور کار پلیس قرار گرفته است. مکنا بدنبال پیاده سازی این موارد است: بهسازی و خوشایند سازی محیط، یکسان سازی چرخه انجام خدمات در واحدهای انتظامی در سریعترین زمان و برابر استانداردهای تعریف شده، بهسازی الگوهای رفتاری کارکنان جهت افزایش رضایت کارکنان و ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی و حذف تفاوت بین شاکی، متشاکی، متهم و شاهد. لذا هدف پژوهش حاضر بررسی سنجش اثرات اجرای طرح مکنا در ابعاد رفتاری پرسنل و کارکنان کلانتریهای شهرستان سمنان است. نوع پژوهش با توجه به ماهیت کاربردی و براساس روش توصیفی- تحلیلی بوده است. از پرسشنامه برای گردآوری اطلاعات استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد از نظر 42.6 درصد از پاسخگویان رفتار پرسنل کلانتری ها و پاسگاه های شهرستان سمنان به میزان کم و خیلی کمی تغییر کرده است.Measuring the effects of Makna plan implementation on the behavioral dimensions of the personnel and employees of the Coop (case study of Semnan city)
Respecting the people is one of the main duties of the police force, and considering that police stations, police stations, traffic police, etc. are among the places that people visit the most, in this regard, the quality management plan or Makna has been put on the agenda of the police. Makna seeks to implement these things: improving and making the environment pleasant, unifying the service delivery cycle in law enforcement units in the fastest time and according to the defined standards, improving the behavioral patterns of employees to increase the satisfaction of employees and clients, respecting the rights of citizens and eliminating the difference between Plaintiff, complainant, accused and witness. Therefore, the purpose of the current research is to evaluate the effects of the implementation of the Makna plan in the behavioral aspects of the personnel and employees of the police stations of Semnan city.The type of research was based on the applied nature and based on the descriptive-analytical method. A questionnaire was used to collect information. The results of the research showed that according to 42.6% of the respondents, the behavior of the personnel of police stations and police stations in Semnan has changed little or very little.