The Pros and Cons of Online Education: Iranian Language Teachers and Learners Perspectives
آرشیو
چکیده
Online learning has recently turned to one of the most well-known channels of education; however, the controversy over the quality and outcome of such online medium is still a concern. This study sought to determine the pros and cons of online courses as perceived by Iranian language teachers and learners. Two tailor-made questionnaires, along with a semi-structured interview, were used to collect the data. The participants were 71 college students who have experienced online educations and 31 language teachers who taught web-based classes in the Department of English Language Education at three universities in Iran, Isfahan, Sheikhbahaee, and Ashrafi. An overall analysis of questionnaires and interviews revealed that students and teachers could not find online education easier than its conventional counterpart. Online education provides teachers with a precise image of applying the appropriate teaching methodology in their online classes as well as enhancing their autonomy. The research recapped that online educators and administrators of faculties ought to lay the foundations for making the benefits of online education bold for learners. The findings may be a contributing factor for teacher educators to create the climate for professional development.جوانب مثبت و منفی آموزش آنلاین: دیدگاه معلمان و زبان آموزان ایرانی
یادگیری آنلاین به تازگی به یکی از شناخته شده ترین کانال های آموزش و پرورش روی آورده است، با این حال جنجال بر سر کیفیت و نتیجه چنین رسانه آنلاین هنوز یک نگرانی است. این مطالعه به دنبال تعیین جوانب مثبت و منفی دوره های آنلاین توسط معلمان و زبان آموزان ایرانی است. از دو پرسشنامه طراحی شده به همراه مصاحبه برای جمع آوری داده ها استفاده شد.شرکت کنندگان شامل 71 دانشجو با تجربه تحصیلات آنلاین و 31 مدرس زبان با تجربه تدریس مبتنی بر وب در گروه آموزش زبان انگلیسی در سه دانشگاه ایران، اصفهان، شیخ بهائی و اشرفی بودند. یک تحلیل کلی از پرسشنامه ها و مصاحبه ها نشان داد که هم دانش آموزان و هم معلمان نمی توانند آموزش آنلاین را آسان تر از همتای متعارف خود پیدا کنند. نتایح حاکی از آن است که آموزش آنلاین تصویر دقیقی از به کارگیری متدولوژی تدریس مناسب در کلاس های آنلاین و همچنین بالا بردن استقلال در تدریس را در اختیار معلمان قرار داد. این تحقیق نشان داد مربیان آنلاین و مدیران دانشکده ها باید زیر ساخت لازم برای بهبود آموزش انلاین را محیا کنند. این یافته ها می توانند یک عامل کمک کننده برای مربیان زبان در راستای توسعه حرفه ای باشد.