EFL Teachers’ and Students’ Perceptions towards Virtual Teaching: A Qualitative Analysis of Benefits, Challenges, Future Directions, and Effectiveness
آرشیو
چکیده
The present study aimed to analyze English as Foreign Language (EFL) teachers and students’ perceptions on learning effectiveness, negative factors, positive features, and future directions of virtual education. The data were collected through semi-structured interviews, open-ended questions, and journals. All the data were carefully studied and coded through MAXQDA (version 2020) software. The results indicated that poor internet connection along with low interaction between students and the teacher were the most frequently noted negative points of online classes. Accordingly, providing high-speed internet, supporting students, and having more interaction are the first essential elements in virtual education. Besides, flexibility, time-saving, and reduced cost considerations were considered the positive aspects of online classes. Regarding students’ learning performance, the results were of mixed nature. Providing training courses for teachers, using different materials during the class, and the most importantly having high-speed internet are some implications of this study.دیدگاه معلمان و دانش آموزان زبان انگلیسی نسبت به آموزش مجازی: تحلیل کیفی مزایا، چالش ها، جهت گیری های آینده و اثربخشی
پژوهش حاضر با هدف تجزیه و تحلیل ادراک معلمان و دانش آموزان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (EFL) در مورد اثربخشی یادگیری، عوامل منفی، ویژگی های مثبت و جهت گیری های آتی آموزش مجازی انجام شد. داده ها از طریق مصاحبه های نیمه ساختاریافته، سوالات پایان باز و نوشتن وقایع روزانه ی کلاس جمع آوری شد. تمامی داده ها با دقت مورد مطالعه قرار گرفته و از طریق نرم افزار MAXQDAنسخه (2020) کدگذاری شدند. نتایج نشان داد که اتصال ضعیف به اینترنت همراه با تعامل کم بین دانش آموزان و معلم بیشترین نکات منفی کلاس های آنلاین بوده است. بر این اساس، ارائه اینترنت پرسرعت، حمایت از دانش آموزان و تعامل بیشتر از اولین عناصر ضروری در آموزش مجازی است. علاوه بر این، انعطاف پذیری، صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه ها به عنوان جنبه های مثبت کلاس های آنلاین در نظر گرفته شد. در مورد عملکرد یادگیری دانش آموزان، نتایج ترکیبی بود. ارائه دوره های آموزشی برای معلمان، استفاده از لوازم مختلف در کلاس و از همه مهمتر داشتن اینترنت پرسرعت از پیامدهای این مطالعه است.