آرشیو

آرشیو شماره ها:
۵۷

چکیده

آنچه در این مقاله مورد توجه قرار می گیرد، ترتیب سازمان یافتگی عناصر این مجموعه دینی با دقت و امانتی که از جامعه شناسی یا مردم شناسی بوده که در حوزه دینی و تطبیق آن با مؤلّفه های یک دین مورد بررسی قرار گیرد. محور انتخاب و اهمیت این موضوع(توتم پرستی) به عنوان یک دین، بر تکیه بر تحلیل اصول دکارتی که حلقه نخست در زنجیره حقایق علمی نقش تعیین کننده دارد، و توتم پرستی حلقه نخستین در تشکیل یک دین و سیری تدریجی در تکوین ادیان دیگر خواهد بود. بررسی شالوده توتمیسم که پایه و اساس این مذهب را تشکیل می دهند توتم، مانا و تابو که توتم به عنوان نماد یک کلان و قوم و مانا نیروی ماورای طبیعی که در توتم قرار داد و تابو نیز که به عنوان ممنوعیات و محرمات که این دین ایجاد می کند. تأثیرات توتمیسم در ادیان و آیین های دیگر از جمله آیین زرتشت و هند، یونان و شینتو ژاپن و... که به وضوح نمایان است. و این واژه(توتمیسم) به صورت گسترده توسط دورکیم در دستگاه مذهبی قرار گرفت.

The Approach of Holy Quran to Totem and Totem Analysis

What is of importance in this article and should be paid attention, is to carefully organize the elements of this religious set from sociology or anthropology to be examined in the field of religion and its adaptation to the components of a religion. The choice and importance of this issue (totem) as a religion will be based on the analysis of the Cartesian principles that the First Circle plays a decisive role in the chain of scientific facts, and Totem will be the first in the formation of a religion and a gradual evolution of other religions. Investigating the foundations of totem that form the basis of this religion: Totem, Mana, and Taboo, which is the symbol of a supreme natural and man-made force, and the taboo, as the prohibition and prohibition of religion. The effects of totem on other religions and traditions, including Zoroastrianism, India, Greece, and Shinto, Japan, etc. are evident. And the term totem was widely adopted by Durkheim in the religious systems.

تبلیغات