آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۸

چکیده

This research was carried out to examine the effect of using careful online planning vs. pressured online planning on learning multi-word expressions among intermediate English learners. To this end, two samples of learners through an Oxford Placement Test (OPT) were selected as the careful online group and pressured online group. After the pretest, the researcher exposed the experimental group to all multi-word expressions, adapted from input text. The experimental group was supposed to listen to some audio files and learn the multi-word expressions and then they must have been able to produce those expressions while speaking. They were asked to watch a film of The Donkey and The Master , take notes, and retell the story in six minutes for pressured online planners and then the time for careful online planners. The first time was for pleasure; the second time, they were expected to retell the story using Multi-Words Expressions in the film. After three weeks of instruction, the posttest was given to the students of both groups to assess their achievement. After quantitative data analysis, an independent sample T-test was performed. The results indicate that pressured online planning was more effective. This study has implications for EFL teachers and instructors.

تأثیر برنامه ریزی آنلاین دقیق در مقابل برنامه ریزی آنلاین تحت فشار بر یادگیری اصطلاحات چند کلمه ای در بین زبان آموزان سطح متوسط زبان انگلیسی

پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر استفاده از برنامه ریزی آنلاین دقیق در مقابل برنامه ریزی آنلاین تحت فشار بر یادگیری عبارات چند کلمه ای در بین زبان آموزان متوسط زبان انگلیسی انجام شد. برای این منظور، دو گروه فراگیران از طریق آزمون تعیین سطح آکسفورد تحت عنواین گروه آنلاین دقیق و گروه آنلاین تحت فشار انتخاب گردیدند. در فاز پیش آزمون، گروه آزمایش در معرض تمام عبارات چند کلمه ای متن ورودی قرار گرفتند. همچنین گروه آزمایش می بایست به فایل های شنیداری گوش میدادند و عبارات چند کلمه ای را از طریق این فایل ها آموخته و سپس  این عبارات را در حین صحبت به کار می بردند.در همین راستا از آنها خواسته شد فیلم «خر و استاد» را تماشا، یادداشت برداری و داستان را در 6 دقیقه بازگو کنند. در نوبت اول به جهت سرگمی و در نوبت دوم انتظار می رفت که گروه آزمایش داستان را با استفاده از عبارت های چند کلمه ای در فیلم بازگو کنند. پس از سه هفته، جهت ارزیابی پیشرفت دو گروه، پس آزمون انجام شد. پس از تجزیه و تحلیل کمی داده ها، آزمون تی مستقل اجرا گردید. نتایج پژوهش نشان دادند برنامه ریزی آنلاین تحت فشار نسبت به برنامه ریزی آنلاین دقیق موثرتر واقع گردیدند.یافته های مطالعه میتوانند کاربردهایی برای معلمین و مدرسین زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.

تبلیغات