آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۳

چکیده

هدف از این پژوهش پیش بینی درگیری کاری معلمان بر اساس ساختار سازمانی با نقش میانجی پتانسیل انگیزشی شغلی در مدارس بشاگرد بود. جامعه پژوهش شامل کلیه معلمان مدارس بشاگرد (322) بود. 175 نفر از معلمان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه پژوهش و بررسی های تحقیق را تکمیل و برند. ابزار تحقیق شامل انواع ساختار سازمانی ترک زاده و محترم (2013)، نتیجه بالقوه انگیزش شغلی واگنر (1996) و درگیری کاری شاوفلی و باکرز (2003) بود که پس از ارزیابی پایایی و روایی آن را توزیع و جمع آوری کرد. نتایج نشان داد که ساختار سازمانی توانمندساز با نقش میانجی پتانسیل انگیزشی شغلی پیش بینی کننده مثبت و معنادار درگیری شغلی معلمان است. ولی، ساختار سازمانی مانع، پتان انگیزشی شغلی و درگیری کاری معلمان را پیش بینی نمی کند. علاوه بر این، از نظر معلمان، نوع ساختار غالب در مدارس بشاگرد مانع است. همچنین پتانسیل انگیزشی شغلی و درگیری کاری مدارس بشاگرد در حد متوسط ​​است. این پژوهش به سیستم های آموزشی آموزشی می کند تا با بهبود ساختار سازمانی توانمند در مدارس و نتایج در نتیجه ایجاد بسترهای انگیزشی بیشتر در بین آنها، زمینه توسعه کار معلمان را فراهم کند. در نتیجه بهبود عملکرد مدارس در سطح کلان مطرح می شود. نوع ساختار غالب در مدارس بشاگرد مانع است. همچنین پتانسیل انگیزشی شغلی و درگیری کاری مدارس بشاگرد در حد متوسط ​​است. این پژوهش به سیستم های آموزشی آموزشی کمک می کند تا با بهبود ساختار سازمانی توانمند در مدارس و نتایج در نتیجه ایجاد بسترهای انگیزشی بیشتر در بین آنها، زمینه توسعه کار معلمان را فراهم کنند. در نتیجه بهبود عملکرد مدارس در سطح کلان مطرح می شود. نوع ساختار غالب در مدارس بشاگرد مانع است. همچنین پتانسیل انگیزشی شغلی و درگیری کاری مدارس بشاگرد در حد متوسط ​​است. نتایج این پژوهش به مدیران نظام آموزشی کمک می کند تا با بهبود ساختار سازمانی توانمند در مدارس و در نتیجه ایجاد بسترهای انگیزشی بیشتر در بین آنها، زمینه توسعه مشارکت کاری معلمان را فراهم کنند. در نتیجه بهبود عملکرد مدارس در سطح کلان مطرح می شود. زمینه را برای توسعه مشارکت کاری معلمان فراهم می کند. در نتیجه بهبود عملکرد مدارس در سطح کلان مطرح می شود. زمینه را برای توسعه مشارکت کاری معلمان ارائه می کند. در نتیجه بهبود عملکرد مدارس در سطح کلان مطرح می شود.

تبلیغات